روش جدید بی درد کولونوسکوپی + عکس

© Depositphotos.com / Puhhhaدختر و قرص
دختر و قرص - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
در اسکاتلند از کپسول دوربین‌دار برای تشخیص سرطان روده بزرگ استفاده می شود.
به گزارش اسپوتنیک با بلعیدن دوربین‌های کوچک، پزشک قادر است از تومورهای موجود در روده و دستگاه هاضمه تصویربرداری کند. برای نخستین بار در اسکاتلند از این قرصها به طور گسترده برای تشخیص سرطان استفاده شد.
سرویس بهداشت ملی (NHS) انگلیس استفاده از یک دوربین کوچک را که در یک کپسول قرار داده شده، برای تشخیص سرطان روده بیش از 2000 بیمار آغاز کرد. ابزار جدید PillCam نام دارد و جایگزین بسیار خوب برای کولونوسکوپی بدون درد است.
دوربین‌های PillCam برای بلع راحت‌تر درون یک کپسول جاسازی شده‌اند و پزشکان امیدوارند به تدریج جایگزین شیوه‌های تشخیص ناراحت‌کننده و دردناک دیگر مانند کولونوسکوپی و اندوسکوپی شود.
دوربین همراه با یک بند قابل تنظیم کار می کند که بیماران آنرا در حین حرکت قرص در دستگاه هاضمه، به دور کمر خود می بندند.
این دوربین کوچک حدود 50000 تصویر با فرکانس دو تا شش فریم در ثانیه از روده می گیرد. تصاویر به صورت بی سیم به دستگاه ضبط متصل به کمر بیمار منتقل می شود. پس از اتمام سفر کپسول، متخصصان پزشکی فیلم دریافتی را تجزیه و تحلیل می کنند.
این دوربین ها دستگاه یکبار مصرف بوده و استفاده از آن دربدن بدون درد است، اگرچه باید مانند کولونوسکوپی معمولی برای آن آماده شد. تصویربرداری كلونوسكوپی پس از 50 سالگی برای بررسی سلامت روده ها توصیه شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала