رئیسی: اقتصاد کشور را منتظر برجام نخواهیم گذاشت

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر رئیسی: اقتصاد کشور را منتظر برجام نخواهیم گذاشت
رئیسی: اقتصاد کشور را منتظر برجام نخواهیم گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور ایران: آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند گفت: ما به دنبال روابط حسنه با همه کشورهای منطقه هستیم و این سیاست را ادامه خواهیم داد. در منطقه ما هر جا مشکلی هست به دلیل دخالت بیگانگان است.
رئیسی با اشاره به مشکلات افغانستان گفت: بیش از دو دهه آمریکا و ناتو در این کشور حضور داشتند اما امنیت آن افزایش پیدا نکرده بلکه نتیجه آن ویرانی، جنگ، فقر و بدبختی برای مردم افغانستان بوده است.
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین گفت: آن کسی که نقض برجام کرد آمریکایی‌ها بودند و آنهایی هم که به تعهدات خود عمل نکردند اروپایی‌ها بودند در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی، اقدامات صلح طلبانه ایران را در گزارش‌های متعدد خود مورد تایید قرار داده است. ما اعلام کردیم در صورت لغو تحریم‌ها زمینه برای توافق آماده است و ایران نشان داده که به تعهدات خود پایبند است اما اقتصاد کشورمان را منتظر برجام نمی‌گذاریم.
رئیسی با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها در مورد شکست سیاست فشار حداکثری به ایران، تصریح کرد: امیدواریم کشورهای اروپایی مسیر استقلال از سلطه‌گری آمریکا را انتخاب کنند، چرا که آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала