بلینکن: هم آماده ادامه گفتگو با روسیه و هم اعمال تحریم هستیم

© REUTERS / Ben Stansallبلینکن: هم آماده ادامه گفتگو با روسیه و هم اعمال تحریم هستیم
بلینکن: هم آماده ادامه گفتگو با روسیه و هم اعمال تحریم هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده آماده ادامه گفتگو با فدراسیون روسیه در زمینه امنیت است؛ راه دیپلماتیک همچنان باز است، اما واشنگتن نیز آماده است در صورت تشدید اوضاع پیرامون اوکراین، تحریم هایی را اعمال کند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در واشنگتن بیان کرد: ما آماده ادامه گفتگوی معنادار با روسیه در مورد مسائل امنیتی مورد نگرانی هر دو طرف هستیم. راه دیپلماتیک باز است در عین حال، ما و متحدانمان برای این واقعیت آماده ایم که اگر روسیه ادامه تجاوزات خود را انتخاب کند، عواقب واقعی و عمیقی در پی خواهد داشت.
بلینکن در ادامه گفت: ما طرحی را برای یک واکنش سریع و قدرتمند ایجاد کرده‌ایم که هزینه‌ های هنگفتی را برای اقتصاد و سیستم مالی روسیه به همراه خواهد داشت، از جمله تحریم‌ ها و محدودیت‌ های صادراتی قابل توجه. این تأثیر طولانی مدت خواهد داشت و روسیه را از فناوری مورد نیاز در بخش های کلیدی محروم می کند و ما در حال همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا برای آماده سازی اقدامات تکمیلی هستیم.
دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
مکرون به پوتین: فرانسه به دنبال اجتناب از جنگ و ایجاد اعتماد است
در ۱۷ دسامبر سال گذشته، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه های روسیه در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد که مسکو از واشنگتن و ناتو طی دو توافق - با ایالات متحده و اعضای ائتلاف - از جمله به رد گسترش ناتو به شرق اشاره دارد و از جمله امتناع از پذیرش اوکراین در ناتو و همچنین ایجاد محدودیت در استقرار سلاح های تهاجمی جدی، به ویژه سلاح های هسته ای انتظاراتی دارد.
تاکنون چندین دور رایزنی در قالب های مختلف برگزار شده است، اما هنوز هیچ توافقی اعلام نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала