پزشک ایرانی: اومیکرون بسیار بیشتر از سایر سویه ها قابلیت انتقال و سرایت دارد

© REUTERS / Amit Daveبیمار ویروس کرونا در هند بر روی برانکارد درگذشت
بیمار ویروس کرونا در هند بر روی برانکارد درگذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل: شهروندان ذهنیت چگونگی سرایت دیگر سویه های کرونا را باید کنار بگذارند و حتی از هرگونه برگزاری دورهمی خانوادگی بپرهیزند، چون تجربه چند هفته اخیر ثابت کرده است قدرت بالای سرایت اومیکرون به گونه ای است که شهروندان حتی اگر در منزلشان هم تجمع کنند در کوتاه ترین زمان یک عضو آلوده خانواده تمامی آنها را مبتلا می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرنا، مصطفی جوانیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همین قدرت سرایت بالای اومیکرون است که سبب رکورد شکنی ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان مازندران از جمله شهرستان بابل شده است.
وی توضیح داد : نتیجه سرعت بالای شیوع اومیکرون و قدرت سرایتش به تمامی گروه سنی این است که طی 24 ساعت گذشته 51 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند و آمار مجموع بستری هم به 184 نفر رسیده است.
جوانیان هشدار داد: اومیکرون از کودکان برای سرعت دادن به شیوع استفاده می کند. با توجه به افزایش ابتلای اطفال و کودکان به سویه اومیکرون، خانواده ها حتما نسبت به واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله خود اقدام کنند چون واکسن نزده ها ضمن این که بیشتر در معرض ابتلا هستند، پس از ابتلا دچار مشکل جدی تری می شوند.
جوانیان یکی از راه های موثر مهار اومیکرون بویژه کاهش آمار بستری های بیمارستانی را تزریق دز سوم واکسن کرونا دانست و تاکید کرد: در حال حاضر شهروندان نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونا باید جدی تر ورود کنند چون علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک تزریق دز سوم واکسن کرونا در کم اثر کردن اومیکرون بسیار حائز اهمیت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала