لاکچری شدن قیمت سیب زمینی در برخی شهرهای ایران +عکس

CC0 / Pixabay / کدام خوراکی ها در ایران گرانتر شده اند؟
کدام خوراکی ها در ایران گرانتر شده اند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
سیب زمینی کیلویی ۴ هزارتومانی به بالاتر از ۱۵ هزار تومان رسید.
به گزارش اسپوتنیک، در چند روز اخیر خبرهایی مربوط به افزایش قیمت سیب زمینی ۱۵و هر کیلو هزار تومان در فضای مجازی منتشر می‌شود که با نگرانی کاربران و واکنش آنها همراه شده است.
گزارشات میدانی از بازار میوه و تره‌بار در ایران حاکی از آن است که قیمت برخی میوه‌ها بالا رفته اما تقریبا نسبت به یکی دو ماه گذشته روند با ثباتی را طی کرده است. علاوه بر آن میوه‌های خارجی نیز با قیمت‌های خیره‌کننده به فروش می‌رسند که شاید نوعی سیگنال برای افزایش قیمت‌های میوه‌های داخلی به شمار می‌رود. این روزها قیمت سیب زمینی نیز رشد تقریبا ۲ برابری داشته و شهروندان ایرانی ضمن تاسف از افزایش روزافزون قیمت اقلام خوراکی و عدم نظارت صحیح در بازار میوه و تره‌بار، از این موضوع با عنوان سیب زمینی‌های لاکچری یاد می‌کنند.
کاربرانی نیز به دلیل گرانی غیرعادی اقلام مصرفی روزانه خود مانند سیب زمینی، تخم مرغ و برنج این محصولات را لاکچری و برای قشر ضعیف حتی دست نیافتنی عنوان می‌کنند. گفته می‌شود دلیل افزایش قیمت سیب زمینی در ایران، صادرات آن به کشور عراق و آذربایجان است. هرچند اخیرا صادرات این محصول به ازبکستان متوقف شده و قائمیان، معاون سازمان حفظ نباتات ایران در یک گفتگوی خبری گفت: "صادرات سیب‌زمینی به ازبکستان دوباره برقرار شده است."
بسیاری از کاربران ضمن اینکه از روند پیش روی گرانی‌ها ابراز تأسف می‌کنند، از واردات یکصد تنی سیب زمینی و گرانی آن تعجب می‌کنند و گمان می‌کنند با واردات هر محصول، موجب ارزانی آن می‌شود اما واردات سیب زمینی با افزایش قیمتش همراه شده است.
کاربران نیز بر این باورند که سیب زمینی بعد از برنج در اکثر غذاها وعده اصلی ایرانی‌ها به شمار می‌آید و گران شدنش مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. این کاربران با انتقاد از گرانی‌ها می‌گویند مردم تنها توانایی خوردن سیب زمینی با تخم مرغ آب پز را داشتند که با همت مسئولان ذیربط حالا دیگر توانایی خرید هیچ یک و بسیاری از اقلام اصلی را نیز ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала