صدور بیانیه تروئیکای اروپایی درباره بازگشت برخی معافیت تحریمی ایران

© AFP 2023 / JOE KLAMARAustrian police officers stand guard near the entrance of the Grand Hotel in Vienna on April 6, 2021, where diplomats of the EU, China, Russia and Iran will hold talks.
Austrian police officers stand guard near the entrance of the Grand Hotel in Vienna on April 6, 2021, where diplomats of the EU, China, Russia and Iran will hold talks.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
طرف های اروپایی در برجام با صدور بیانیه ای به بازگشت بخشی از معافیت های تحریمی برنامه هسته ای ایران توسط آمریکا واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت خارجه آمریکا جمعه‌شب اطلاع داد که این کشور با اعمال برخی معافیت‌های تحریمی، شرایطی را فراهم کرده است که کشورها و شرکت‌های خارجی بتوانند با ایران در پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران همکاری کنند.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: مذاکره‌کنندگان بریتانیا، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی ضمن اشاره به این اقدام واشنگتن، اعلام کردند که می‌تواند مذاکرات فنی لازم برای حمایت از مذاکرات بازگشت به برجام در وین را تسهیل کند.
در این بیانیه آمده است: ما از ایران می‌خواهیم از مزایای این فرصت استفاده کند زیرا زمان‌بندی معافیت تحریم‌ها بر این دیدگاه مشترک ما با آمریکا تأکید دارد؛ ما زمان کوتاهی در اختیار داریم تا به یک نتیجه موفقیت‌آمیز در مذاکرات برجام دست پیدا کنیم.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
واکنش روسیه به لغو برخی از تحریم های هسته ای آمریکا علیه ایران
این واکنش ها در حالی است که اقدامی که دولت آمریکا انجام داده است در واقع رفع تحریم نیست بلکه معافیت‌های مربوط به برخی از همکاری‌های هسته‌ای با ایران را مجدداً احیا کرده است، این معافیت‌ها خردادماه سال 1399، یعنی حدود دو سال بعد از خروج آمریکا از برجام در دوران ریاست‌جمهوری "دونالد ترامپ" لغو شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала