توقیف خودرو و خط تلفن همسر به منظور وصول مهریه +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAقانون مهریه در ایران و منتقدان آن
قانون مهریه در ایران و منتقدان آن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
خودرو و خط تلفن همسر برای وصول مهریه پس از درخواست طلاق، توقیف می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، در ایران از این پس گرفتن مهریه زن از شوهرش با توقیف اموال او صورت می‌گیرد. این خبر با حواشی مختلفی در فضای مجازی روبرو شده است و کاربران زیادی به آن واکنش نشان می‌دهند.
مطابق با قانون نحوه‌ی اجرای محکومیت‌های مالی، زن با استناد به اینکه خواهان وصول مهریه خود است قادر به توقیف تمام اموال و دارایی شوهر اعم از منزل مسکونی، خط تلفن و اثاثیه زندگی اموالی در حد عرف، نیاز و شان مرد نیست و قانون برای پشتیبانی از بدهکاران مالی از جمله مردان بدهکار مهریه، استثنائاتی را برای اموال قابل توقیف قرار داده و امکان توقیف برخی اموال نظیر خودرو را به صورت مشروط فراهم کرده است.
کاربران بر این باورند که مهریه بزرگترین حق زن می‌باشد و تنها پشتیبان مالی آنان مهریه است و متاسفانه راه‌های بسیاری پیش پای مردان قرار دارد که از پرداخت مهریه طفره روند و حقوق زنان را پرداخت نکنند. تعدادی از کاربران نیز بر این عقیده‌اند که در سال‌های اخیر راه‌های زیادی برای مقابله و فرار از پرداخت مهریه به زنان توسط کارشناسان قضایی به ثبت رسیده است اما این مسیر همچنان با چالش‌های فرار مردان از پرداخت مهریه همراه است. برخی از کاربران هم با اشاره به پایین آمدن ارزش ریال عنوان می‌کنند اگر همین حالا مهریه خود را دریافت کنند ارزشی در زندگی‌شان نخواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала