تشکیل کارگروه مشترک کشاورزی ایران و روسیه

© Sputnik / Mikhail Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر تشکیل کارگروه مشترک کشاورزی ایران و روسیه
تشکیل کارگروه مشترک کشاورزی ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
جهاد کشاوزی ایران: علاوه بر کیفیت ما در همه فصول سال می‌توانیم محصولات متنوعی را تولید و به بازارهای هدف صادر کنیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران روز یکشنبه گفت: برای ارتقای سطح روابط بین دو کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشاورزی روسیه تفاهم کردند که کارگروه مشترکی بین دو کشور تشکیل شود.
وی همچنین افزود: کشور روسیه از همسایگان ما و بازار بسیار خوبی برای محصولات کشاورزی ایران است و در صورتی که از ظرفیت‌های خود در این بخش استفاده کنیم روسیه می‌تواند بازار پایداری برای محصولات ایرانی باشد.
برومندی به کیفیت بالای محصولات کشاورزی ایران اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر کیفیت ما در همه فصول سال می‌توانیم محصولات متنوعی را تولید و به بازارهای هدف صادر کنیم.
وی همچنین به گونه گونی تولیدات کشاورزی و کیفیت بالای آنها در ایران اضافه کرد: به عنوان مثال فلفل دلمه‌ای که کشورهای دیگر صادر می‌کنند به ازای هر ۱۰۰ گرم ۸۰ میلی گرم ویتامین C دارد اما فلفل دلمه‌ای صادراتی ایرانی به ازای هر ۱۰۰ گرم حدود ۲۵۰ میلی گرم ویتامین C دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران افزود: در سفر اخیری که به مسکو داشتم اتاق بازرگانی آنها به کیفیت بالای محصولات ایرانی اذعان داشت و عنوان کرد از نظر قیمت نیز تولیدات ایرانی از سایر نقاط جهان ارزان‌تر است.
وی همچنین به صادرات کیوی ایران به روسیه اشاره کرد و افزود: ۸۵ درصد بازار کیوی روسیه در اختیار ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала