چه غذاهایی برای سلامت مفاصل مفید هستند؟

© REUTERS / Reem Baeshenلغو تعطیلی اجباری فروشگاه ها هنگام اذان در عربستان سعودی
لغو تعطیلی اجباری فروشگاه ها هنگام اذان در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
خانم سوتلانا فوس، متخصص تغذیه روس ، در مورد رژیم غذایی برای بهبود سلامت مفاصل، توصیه هایی ارائه کرده و هشدار داد که ضعف مفاصل و استخوان ها می تواند منجر به پوکی استخوان شود.
به گزارش اسپوتنیک، این متخصص گفت: خوردن غذاهای حاوی مقدار زیادی کلسیم ضروری است. اول از همه، باید محصولات لبنی را ذکر کرد. علاوه بر این، کره، جگر ماهی و زرده تخم مرغ برای مفاصل مفید هستند، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند.
ویتامین ث نیز برای سلامت مفاصل مفید است، زیرا کلاژن را سنتز می کند. این ویتامین در مرکبات، کلم ترش، توت ها، کیوی و فلفل دلمه قرمز یافت می شود.
غذاهایی که طول عمر را افزایش می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2021
غذاهایی که طول عمر را افزایش می دهند
این متخصص تغذیه از جمله اهمیت سلنیوم و گوگرد برای استخوان ها را یادآور شده و گفت آنها به طور فعال در فرآیندهای تغذیه مفاصل نقش دارند. این عناصر در سیر، تخم مرغ، مرغ، ماهی، بوقلمون، جگر گاو، قارچ، پنیر دلمه، حبوبات و غلات وجود دارند.
در ماه دسامبر، کارشناسان مفیدترین محصولات برای مفاصل را نام بردند. از جمله مصرف منظم بلغور جو دوسر، کیوی و ماهی های چرب می تواند به حفظ سلامت آنها کمک کند. باید به محصولات حاوی اسیدهای چرب غیراشباع شده امگا 3 نیز توجه داشت. ماهی خال مخالی سرشار از این عنصر است. امگا 3 نه تنها می تواند التهاب را متوقف کند، بلکه فرآیندهای بازسازی در غضروف ها را نیز فعال می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала