فشار نمایندگان کنگره آمریکا جهت جلوگیری از فروش اف-۱۶ به ترکیه

© AP Photo / Susan Walshتردید آمریکا ر فروش فناوری های هسته ای به عربستان
تردید آمریکا ر فروش فناوری های هسته ای به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
شماری از قانونگذاران آمریکا در نامه‌ای خطاب به وزرای دفاع و خارجه این کشورعدم ارسال جنگنده‌های جدید اف-۱۶ به ترکیه را خواستار شدند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه یونانی "اکاثیمرینی" می‌نویسد که در نامه چهارم فوریه نمایندگان کنگره ایالات متحده خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا آمده است: ما شدیدا از شما می‌خواهیم که درخواست ترکیه برای خرید جنگنده‌های جدید اف-۱۶ و کیت‌های مدرن‌سازی را رد کنید و اقدامات فوری برای پاسخ دادن به اقدامات اردوغان انجام دهید.
ترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.10.2021
ترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد
در بخش دیگر این نامه آمده است، تا زمانی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اقدامات ملموسی برای توقف اقدامات بی ثبات کننده و نقض قوانین بین‌المللی در داخل و خارج انجام ندهد، ایالات متحده نباید از ارتش ترکیه حمایت بیشتری کند. سابقه نشان می‌دهد که تا زمانی که ایالات متحده از همه ابزارهای دیپلماتیک خود از جمله تحریم‌های اقتصادی هدفمند استفاده نکند، او رفتار خود را تغییر نخواهد داد.
اردوغان پیش از این با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد تا حمایت او را بابت قرارداد اف-۱۶ جلب کند. بایدن نیز گفت که حداکثر تلاش خود را در این مسیر انجام خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала