کدام شهرهای ایران بیشترین رشد گردشگری را دارند

© Photo / Panaromiaاجاره منازل به مسافران در جزیره کیش ممنوع شد
اجاره منازل به مسافران در جزیره کیش ممنوع شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
شرایط اقلیمی و تاریخی ایران سبب شده است که تقریبا همه شهرهای آن مقاصد گردشگری از نظر تاریخی، تفریحی و زیارتی باشند.
اما در این میان برخی شهرها از پتانیل بیشتری برای رشد گردشگری برخوردار هستند. در میان همه مقاصد گردشگری ایران شهرهای شمالی و جزیره کیش بیشتر مورد توجه علاقمندان به سفر قرار دارند که دلیل عمده آن نیز آب‌وهوا و اقلیم ساحلی منطقه برای علاقمندان به مناظر طبیعی است. در ادامه به تفصیل در مورد هریک از این مناطق صحبت خواهیم کرد.
شهرهای شمالی ایران
خطه سرسبز شمال ایران نه تنها نزد ایرانیان که در خاورمیانه شهرت دارد. پتانسیل بالای گردشگری این منطقه آب‌وهوای بسیار جالب آن است که مناطق کوهستانی، جنگلی و ساحلی با آب‌وهوای مدیترانه‌ای طبیعتی بکر، زیبا و بهشتی را برای این منطقه که در شمال ایران از شمال غربی به شمال شرقی کشیده شده است به همراه دارد.
طبیعت بکر و زیبای گیلان برای علاقمندان به طبیعت‌گردی همانند یک موهبت الهی است. از آستارا، بندرانزلی، رشت و سیاهکل تا چالوس شاهد انواع پوشش جنگلی و باغات و شالیکاری های برنج و چای هستیم. این بخش از شمال ایران را می‌توان زیباترین مناظر طبیعی ایران و همزیستی انسان و طبیعت نامید.
در مازندران زندگی رنگ و بوی دیگری دارد. از نمک‌آبرود و کلاردشت تا نور، محمود‌آباد، بابلسر و کیاسر و... ویلاهای لوکس و سربه فلک کشیده، هتل‌های مدرن و اقامتگاه‌های فوق‌العاده لاکچری زندگی مردم این منطقه را با اشتهای سیری ناپذیر ایرانیان برای خوش‌گذرانی در تعطیلات گره زده است.
دوران کرونا سبب شد تا بسیاری از علاقمندان به سفر رویای سفر به این مناطق‌دیدنی و سبز را تا مدت ها در دل خود اسیر کنند و با کاهش ممنوعیت سفرها، پتانسیل بالای گردشگری این مناطق برای میزبانی از خستگان دوران قرنطینه مسافرین بسیاری را به مناطق شمالی کشور روانه داشته است. مسافرانی که نه تنها از تهران یا استان‌های همجوار بلکه از سراسر ایران برای گذراندن چند صباحی دور از استرس و اضطراب بیماری و در دامان طبیعت به این منطقه سفر می‌کنند.
امکان اجاره ویلا، اقامت در هتل‌ها، متل‌ها، امکان اجاره سوئیت، کلبه‌های جنگلی، اقامتگاه‌های بومگردی و... بهره مندی از امکان اسکان با هر بودجه‌ای را برای مسافران شمال فراهم است که این خود نقطه قوتی برای سفر به این منطقه محسوب می‌شود.
مناطق شمالی ایران به واسطه سال‌های سال میزبانی از مسافران تشنه طبیعت و دریا، شرایط بسیار مناسبی از نظر تفریحی، سیاحتی و جاذبه های طبیعی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند که در کمتر مناطقی می‌توان همه این امکانات را با این کیفیت یافت. شاید به همین دلیل است که هیچ منطقه گردشگری در ایران به اندازه شمال پرطرفدار و محبوب نیست.
جزیره کیش
بدون شک بعد از شمال ایران، جزیره کیش را باید قطب دیگر گردشگری در جنوب کشور دانست. جزیره کیش دارای آب‌وهوای استوایی و گرم است، با این حال مناظر دیدنی جزیره کیش در کنار امکاناتی چون انواع هتل‌ها، تفریحات ساحلی، مناظر دیدنی تاریخی و... این منطقه را به یک قطب گردشگری با پتانسیل بالا تبدیل کرده است.
در فصل پاییز و زمستان کیش بهشت گردشگران محسوب می‌شود و می‌توان با سفر به این منطقه زیبا و جذاب از آرامش و گرمای دریا و آفتاب جنوب لذت برد.
اگرچه هزینه سفر به کیش به دلایلی مثل گرانی بلیط هواپیما و یا اقامت در هتل‌های مشهور و لاکچری کیش کمی‌ گران است اما می‌توان با جایگزین کردن گزینه‌هایی چون اجاره خانه در کیش در بخش‌هایی از این سفر صرفه‌جویی کرده و از یک سفر خاطره‌انگیز به کیش لذت برد.
در کنار بهره مندی از طبیعت ساحلی و زیبای کیش و همچنین مراکز تفریحی و رستوران‌های بین‌المللی این منطقه، وجود پاساژهای تجاری بسیار در این منطقه کیش را به یک مرکز خرید بزرگ برای علاقمندان به خرید برندهای مشهور و با کیفیت تبدیل کرده است. این منطقه آزاد تجاری امکان تهیه بسیاری از برندها را با قیمت مناسب برای علاقمندان فراهم کرده است.
جمع‌بندی
در تمام فصول سال می‌توان مناطق گردشگری را در سراسر ایران برای گذراندن تعطیلات در نظر گرفت. در واقع شرایط اقلیمی ایران سبب شده است که از نظر آب‌وهوایی و مناظر طبیعی امکان سفر در تمام فصول سال از شمال تا جنوب ایران برای علاقمندان به گردشگری مهیا باشد.
شهرهای شمالی ایران و کیش دو نمونه از ده ها مقصد گردشگری است که بعد از کرونا و محدودیت‌های ناشی از این بیماری می‌توان به آن فکر کرد. شرایط اقامتی مناسب در کنار امکان بهره‌مندی از انواع سرگرمی‌های تفریحی، جاذبه‌های طبیعی و... سبب می شود که چنین مناطقی از پتانسیل بالایی برای میزبانی گردشگران برخوردار باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала