ضرر بازی های رایانه ای خشن برای کودکان از دیدگاه دانشمندان

© AP Photo / Vahid Salemiضرر بازی های رایانه ای خشن برای کودکان از دیدگاه دانشمندان
ضرر بازی های رایانه ای خشن برای کودکان از دیدگاه دانشمندان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
دانشمندان ثابت کرده اند که بازی های کامپیوتری خشن باعث بی تفاوتی کودکان نسبت به درد دیگران می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه آزاد آمستردام مطالعه‌ای را در مورد تأثیر بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز بر همدلی بازیکنان نسبت به درد دیگران انجام دادند.
56 دانش آموز پسر برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند. شرکت کنندگان قبل از آزمایش میزان تاثیر بازی های ویدیویی خشونت آمیز، به طور متوسط ​​6.38 ساعت در هفته را برای این کار صرف می کردند و این رقم 14 نفر از آنها بیش از 8.75 ساعت بود. یک گروه 15 نفره نیز ایجاد شد که هرگز بازی های خشن انجام نداده بودند.
تخریب کعبه برای کسب امتیاز در بازی رایانه‌ای +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
تخریب "کعبه" در بازی رایانه‌ای + عکس
قبل از بازی به شرکت کنندگان عکس های صحنه های مختلف درد مانند بریدن دست ها در حین آشپزی نشان داده شد. آنها برای اندازه گیری پاسخ مغز، دامنه پتانسیل مرتبط با یک رویداد، به یک الکتروانسفالوگرافی متصل شدند. شرکت‌کنندگان سپس بازی تیراندازی به نام Call of Duty: Modern Warfare 3 (با رتبه ۱۸+) را به مدت ۴۰ دقیقه بازی کردند و سپس عکس ها را دوباره به آنها نشان دادند.
معلوم شد که کاهش همدلی به مدت بازی بستگی ندارد. حساسیت به درد دیگران صرفاً با انجام یک بازی رایانه ای خشن کاهش یافت. در همان زمان، کسانی که قبل از شرکت در آزمایش هرگز بازی نکرده بودند، دامنه پاسخ بالایی به درد شخص دیگری داشتند، اما پس از بازی این شاخص ها به طور قابل توجهی کاهش یافت. در آنهایی که خیلی بازی کرده بودند، شاخص ها تغییر نکردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала