دستور زاکربرگ به متا پلتفرمز در راستای "رقابت بی سابقه" با تیک تاک

© AP Photo / Francois Moriکاهش ثروت زاکربرگ
کاهش ثروت زاکربرگ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
مارک زاکربرگ به متا پلتفرمز دستور داد تا به دلیل "رقابت بی سابقه" با تیک تاک، خدمات ویدئویی کوتاه خود را توسعه دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، مارک زاکربرگ، رئیس متا پلتفرمز ریزش سهام این شرکت خوشه‌ای را ناشی از رقابت و پیش‌بینی ضعیف مالی دانست.
۳ فوریه، متا پلتفرمز از کاهش ۸ درصدی سود سه ماهه خود به ۱۰.۲۸ میلیارد دلار و کاهش مخاطبان روزانه فیس بوک - از ۱.۹۳ میلیارد به ۱.۹۲ میلیارد خبر داد. پس از این گزارش، سهام این شرکت در یک روز ۲۶ درصد و سرمایه کلی آن به ۲۵۱ میلیارد دلار کاهش یافت که این بزرگترین کاهش در تاریخ بورس آمریکا است.
ممنوعیت دانلود وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2020
ممنوعیت دانلود وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا
بلومبرگ به نقل از منابع این شرکت می‌نویسد، در یک جلسه آنلاین با کارمندان پس از ارائه گزارش مذکور، مارک زاکربرگ توضیح داد که سهام متا پلتفرمز به دلیل "رهنمود ضعیف درآمد برای سه ماهه آینده" سقوط کرده است.
زاکربرگ افزود که فیس بوک از زمان ظهور TikTok با "سطح بی سابقه‌ای از رقابت" روبرو بوده است و "باید روی توسعه خدمات ویدئویی کوتاه"، به عنوان مثال، Reels در اینستاگرام، تمرکز کند.
بلومبرگ می‌نویسد: بسیاری از کارمندان سهام متا پلتفرمز را از طریق برنامه‌های انگیزشی در اختیار دارند، بنابراین این شرکت می‌ترسد که جهش کند نرخ منجر به اخراج کارکنان شرکت شود و به همین دلیل به دنبال راه حلی برای حفظ کارمندان خود است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала