توضیحات مقامات امنیتی عراق درباره چگونگی کشته شدن سرکرده داعش

© Photo / IRNAتوضیحات مقامات امنیتی عراق درباره چگونگی کشته شدن سرکرده داعش
توضیحات مقامات امنیتی عراق درباره چگونگی  کشته شدن سرکرده داعش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که سرویس اطلاعات ملی کشورش اطلاعات دقیقی در اختیار ائتلاف بین المللی قرار داده که به محل اقامت و هلاکت سرکرده تروریست های داعش منجر شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: عملیات قتل تروریست امیر محمد سعید با کنیه ابوعبدالله قرداش پس از آن انجام شد که سرویس اطلاعات ملی عراق اطلاعات دقیقی در اختیار ائتلاف بین المللی (مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا) قرار داد که به شناسایی مکان و قتل وی انجامید.
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
پنتاگون تصاویر عملیات در سوریه را منتشر کرد +عکس
در همین حال، "عبدالامیر الشمری"، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق نیز بامداد امروز (جمعه) در بیانیه‌ای، اعلام کرد که هلاکت سرکرده داعش در شمال غرب سوریه، ادامه قصاص نیروهای امنیتی کشورش از این گروهک تروریستی به شمار می‌آید.
وی در این بیانیه ضمن تمجید از نیروهای سرویس اطلاعات ملی عراق به دلیل تلاش گسترده خود در دستیابی به اطلاعات حساس و مهمی که رسیدن به قرداش را تسهیل کرده، از ائتلاف بین المللی نیز به دلیل انجام عملیات منجر به هلاکت وی قدردانی کرد.
پیش از آن نیز "قاسم الاعرجی"، مشاور امنیت ملی عراق در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، از هر گونه تلاشی که در هلاکت سرکرده تروریست‌های داعش سهیم بوده، قدردانی کرده و خاطر نشان ساخت که هیچ جایی برای تروریسم وجود ندارد.
این در حالی است که "جو بایدن"، رئیس جمهوری آمریکا عصر پنج شنبه در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد که قرداش به عنوان سرکرده داعش در جریان عملیات نظامی نظامیان این کشور در شمال غرب سوریه، از پای درآمده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала