آزادی زندانیان خشونت خانگی به قربانیان اطلاع داده می‌شود +عکس، ویدئو

© Depositphotos.com / Lofiloloروز جهانی منع خشونت علیه زنان
روز جهانی منع خشونت علیه زنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
طبق قانون جدید در فرانسه نیاز به پایش مجرم پس از آزادی و همچنین نیاز زنان و کودکان به حمایت در این دوران امری مهم است که از این پس صورت می‌گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، در دستورالعمل جدید از دادگاه‌های فرانسه خواسته شده نیاز به پایش مجرم پس از آزادی و نیاز زنان و کودکان به حمایت در این دوران بررسی شود و قرار شده است آزادی زندانیان محکوم در پرونده های خشونت خانگی پس از دوران محکومیت‌شان، به قربانیان آنها اطلاع داده شود. چراکه آگاهی یافتن از اینکه فرد آزارگر چه زمانی از زندان آزاد می‌شود، تنها یکی از خواسته‌های بسیاری است که قربانیان و سازمان‌های حامی آنها خواستار آن هستند.
این اقدام بخشی از تصمیماتی است که پیاده‌سازی آن از آغاز ماه فوریه به هدف مبارزه با آزار خانگی در فرانسه اتخاذ شده است، کشوری که در آن به طور میانگین هر سه روز یک زن به دست یک مرد به قتل می‌رسد.
"آن شارلوت ژلتی" مدیر انجمن "خانه زنان" گفت: "این پیشرفتی قابل توجه در مسیر مبارزه برای پایان دادن به خشونت علیه زنان در فرانسه است. آیا می‌توانید تصور کنید برای یک فرد جان به در برده از خشونت چقدر دردناک است که با شریک سابق زندگی‌اش روبرو شود در حالی که فکر می‌کند او هنوز در زندان است؟"
خانه زنان سازمانی است که پناهگاهی را درون یک بیمارستان برای زنانی که با سختی‌ و خشونت خانگی روبرو هستند، راه‌اندازی کرده است. در دستورالعمل جدید که در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ به تصویب رسیده و از یکم فوریه لازم‌الاجرا شده است، از دادگاه‌ها خواسته شده است که نیاز به پایش مجرم پس از آزادی و نیاز زنان و کودکان به حمایت در این دوران را بررسی کند.
از جمله اقدامات دیگری که در این فرمان گنجانده شده تعبیه دستبند الکترونیکی (با دستگاه ردیابی جی‌پی‌اس) برای سوء‌استفاده کنندگان به منظور دور نگه داشتن آنها از قربانیان است. ژلتی می‌گوید به رغم افزایش تعداد قربانیان، روش‌هایی که در دهه گذشته برای رسیدگی به خشونت خانگی در فرانسه به کار گرفته شده از جمله ایجاد کارزارهای آگاهی‌رسانی همگانی کارساز بوده است. او به رادیو بین‌المللی فرانسه گفت: "ممکن است زنی خودش قربانی نباشد، اما زن دیگری در اطراف او مشکوک به آزار دیدن باشد که در این صورت باید با مددکاران اجتماعی یا مقامات تماس بگیرد و موضوع را گزارش کند."
وی همچنین افزود: "سال‌هاست قربانیان بر اهمیت این نکته که باید به درستی از مجازات‌های اعمال‌شده بر سوء‌استفاده‌کنندگان مطلع شوند، تأکید دارند. برای مثال تا زمانی که قربانیان خودشان به دادگاه مراجعه نکنند، هیچ کانال رسمی برای اعلام دوره محکومیت زندان مجرم وجود ندارد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала