تاکسیرانی ایران: رانندگان تاکسی باید حداکثر 3 مسافر سوار کنند

© Photo / IRNAتاکسی در ایران
تاکسی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
رانندگان تاکسی موظفند که حداکثر سه مسافر سوار کنند و اگر راننده تاکسی این پروتکل بهداشتی از جمله سوارکردن حداکثر ۳مسافر را رعایت کند، مرتکب تخلف شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ایران همچنین گفت: دریافت کرایه تاکسی بیشتر از نرخ مصوب توسط رانندگان تخلف است و با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
مرتضی ضامنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نرخ رسمی کرایه تاکسی‌ها، توسط شورای شهر تعیین و مصوب می شود و رانندگان تاکسی‌ها موظف هستند که مبلغ نرخ مصوب را از مسافران دریافت کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که راننده تاکسی بیشتر از نرخ مصوب از مسافر دریافت کرد، مسافران می‌توانند شکایت خود را از طریق درگاه ارتباطی که توسط شهرداری شهرهای مختلف پیش‌بینی شده است یا از طریق مراجعه حضوری به سازمان تاکسیرانی‌ها ثبت کنند و به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: سازوکار بررسی این نوع شکایت‌ها در آیین نامه تاکسیرانی دیده شده است و این موضوعات در کمیته انظباطی بررسی و حتما با راننده خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
رانندگان تاکسی واکسن نزده بیمه نمی شوند
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
رانندگان تاکسی واکسن نزده بیمه نمی شوند
وی افزود: اما اعتقاد ما بر این است که اکثر رانندگان تاکسی بر اساس آمارهای موجود که در اختیار ما است نرخ مصوب کرایه تاکسی را رعایت می‌کنند، اما با تعداد بسیار اندک متخلفان نیز برخورد می شود.
ضامنی اعلام کرد: موضوع مهم این است که رانندگان تاکسی با توجه به تورم و شرایط سخت اقتصادی نسبت به میزان نرخ کرایه مصوبی و موجود ابراز گلایه‌مندی دارند و اعتقاد دارند که در مقایسه با برخی از خدمات دیگر نرخ کرایه تاکسی پایین است و متناسب باتورم موجود نیست.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ایران گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده همچنان به قوت خود باقی است و در حال حاضر تغییری در مصوبات ستاد کرونا نشده و رانندگان تاکسی موظفند که حداکثر سه مسافر سوار کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رانندگان تاکسی موظفند که حداکثر سه مسافر سوار کنند، اعلام کرد: پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی و تاکسی ها همان پروتکل اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و از سوی این وزارتخانه نیز از بخش حمل نقل عمومی و تاکسی ها به عنوان یکی از بخش‌هایی که این پروتکل را به خوبی رعایت کرده‌اند، نام برده شده است، اما اینکه اگر راننده تاکسی این پروتکل بهداشتی را از جمله سوار کردن حداکثر ۳ مسافر را رعایت نمی کند، تخلف است.
وی تصریح کرد: مردم و مسافران هم باید در این زمینه خودشان همکاری و از سوار شدن بیش از سه مسافر ممانعت و این گونه تخلف‌ها را به سازمان‌های تاکسیرانی تحت نظر شهرداری‌ها اعلام کنند تا در اسرع وقت و با اولویت به اینگونه شکایت ها رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا در حال حاضر ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی در تهران فعال هستند که مسافران را جابه جا می کنند که بنابر آخرین آمار ارایه شده ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۵۰۰ راننده تاکسی فوت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала