دریافت اجاره آپارتمان در شمال تهران با طعم دلار +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaآیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟
آیا افزایش وام مسکن در خانه دارشدن ایرانیان کم درآمد کمک نخواهد کرد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
منطقه یک در شمال تهران به مهد اجاره‌خانه‌های دلاری تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، انتشار خبر اجاره دادن دلاری برخی از مالکان آپارتمان‌های شمال تهران در فضای مجازی با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی مختتلف همراه شده است.
گفته می‌شود منطقه ۱ تهران به بورس دریافت اجاره دلاری تبدیل شده است. این مالکان آپارتمان‌های خود را با قیمت‌های بسیار بالا به اتباع خارجی اجاره می‌دهند به طوری که بعضی از این قیمت‌ها حتی برای اجاره‌نشینان در کشورهای اروپایی یا آمریکایی نامعقول است. برای مثال مالک واحد نوساز و ۳۶۰ متری در زعفرانیه ماهانه ۵ هزار دلار اجاره دریافت می‌کند و خبری از پول پیش نیست. با احتساب دلار ۲۸ هزار تومانی مبلغ اجاره این واحد را باید ۱۴۰ میلیون تومان طی ماه در نظر گرفت. اجاره دلاری آپارتمان در تهران فقط مختص منطقه ۱ نیست و در دیگر نقاط پایتخت فایل‌های زیادی برای خارجی‌ها وجود دارد. مثلا آپارتمان ۱۵۰ متری در خیابان خرمهشر یکی از همین گزینه‌ها است که رقم دریافتی اجاره آن بعد از توافق با مستاجر مشخص می‌شود و شخصی که این آگهی را تنظیم کرده مقابل سن بنا از عبارت قدیمی‌ساز استفاده و به نبود آسانسور در آپارتمان اشاره کرده است.
به دنبال انتشار این خبر کاربران زیادی با اشاره به عدم توانایی اجاره کردن مسکن تعداد زیادی از شهروندان تهرانی، این اقدام را اقدامی منفعت طلبانه می‌دانند و بسیاری از این کاربران ضمن تعجب و مبهوت ماندن، از وجود چنین افراد سودجویی ابراز تاسف می‌کنند. برخی از کاربران نیز خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان قیمت خانه و آپارتمان هستند و برخی دیگر از دیدن شرایط موجود ابراز ناامیدی می‌کنند. عده ای از کاربران هم بر این عقیده‌اند این نفرات افرادی خودخواه و سودجو هستند که می‌خواهند از آب گل آلود، ماهی بگیرند و در شرایط نامناسب اقتصادی اتباع خارجی را مورد سوء‌استفاده قرار دهند. در این میان جمعی از کاربران بر این باورند که دنیا دیگر جای کلاهبرداری نیست و هر کس نتیجه اعمال سودجویانه خود را خواهد دید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала