جزیره‌ای که فقط یک میلیون تومان فروخته شده بود به مردم بازگشت +عکس، ویدئو

© Sputnik / Somayeh Pasandideشبه جزیره کریمه
شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
دادستان شهرستان لاهیجان طی نامه‌ای، شهرداری لاهیجان را موظف کرد جزیره استخر این شهر را که به مبلغ ناچیز فروخته شده بود جهت انتفاع مردم بازگشایی شد.
به گزارش اسپوتنیک، دادستان شهرستان لاهیجان طی نامه‌ای، شهرداری لاهیجان را موظف کرد جزیره استخر این شهر را که به مبلغ ناچیز فروخته شده بود و بیش از ۲۰ سال به دلیل اختلافات متروکه بود جهت انتفاع مردم بازگشایی کند. این جزیره پس از ۲۲ سال بسته بودن، توسط قانون باز و به مردم شهرستان لاهیجان بازگردانده شد.
جزیره استخر لاهیجان درون دریاچه این شهر قرار دارد که در دهه هفتاد توسط شهرداری وقت با قرادادی به صورت سرقفلی اجاره ۹۹ ساله با مبلغ یک میلیون تومان و اجاره ماهیانه ۲۵ هزار تومانی به بخش خصوصی واگذار شده بود و به دلیل اختلافات بسته و کاملا متروکه بود که پس از حدود ۲۰ سال با دستور دادستانی بازگشایی خواهد شد.
شهرداری لاهیجان طی قرارداد شماره ۸۸۲۴ مورخ ۱۳۷۶.۰۴.۲۳ با دریافت مبلغ ۱۰میلیون ریال و ماهیانه ۲۵۰ هزار ریال جزیره استخر را به مدت ۹۹ سال به بخش خصوص واگذار و در مقابل به مستأجر متعهد شد اجازه اجاره دادن قایق (بدون دریافت عوارض) برای مستأجر، اجازه احداث شهر بازی بدون اخذ عوارض ساخت و بهره‌برداری، اجازه برگزاری کنسرت با اخذ ۱۰ تا ۱۵ درصد عوارض، اجازه نقل و انتقال سرقفلی کلیه بناهای ساخته شده قبل و بعدی به هر شخص حقیقی و حقوقی به نفع مستأجر، احداث پل در ضلع شمالی به هزینه مستأجر، اجازه احداث پارکینگ در حاشیه شمالی استخر (با ظرفیت ۳۰ دستگاه سواری) به نفع مستأجر، اجازه ساخت و بهره‌برداری دکه‌های فروش تنقلات، مواد غذایی و صنایع دستی در چهارسوی استخر به‌ صورتی که هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگر چنین اجازه‌ای نداشته باشد (بدون پرداخت هرگونه عوارض)، صدور مجوز صید ماهی از استخر به‌ صورت تفریحی برای علاقه‌مندان با پرداخت وجه به نفع مستأجر، اجازه ساخت و بهره‌برداری از اسکله شناور (در داخل استخر) به‌ عنوان قهوه‌خانه سنتی و سه واحد کومه به مساحت ۱۰۰ متر در داخل آب بدون پرداخت هرگونه عوارض را بدهد و در قبال آن – علاوه بر مبلغ اجاره مورد اشاره – مستأجر متعهد شد هر چهار سال مبلغ ۱۰ درصد به اجاره‌بها بیافزاید و رعایت کلیه مسائل ایمنی و شئونات اسلامی را برعهده مستأجر می‌گذارد.
کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از شنیدن این خبر عنوان می‌کنند چگونه به این راحتی بیت‌المال را حراج کردند؟ آیا ارث پدرشان بوده؟ چرا رانت و اختلاس در کشور ایران این چنین بسیار دیده می‌شود و این در حالی‌ست که مردم دادرسی ندارند. کاربرانی عنوان می‌کنند چرا فقط حکم رفع تصرف صورت گرفته است؟ چرا اعلام نمی‌کنند این بخش خصوصی کدام بوده است و چرا دادستان در مورد موجر اعلام جرم نکرده است؟ غیر از این است که این خسارت را واگذارکننده باید جبران کند؟
کاربران فراوانی عنوان می‌کنند این موضوع جای بررسی و صحبت بسیار دارد و مسئولان ذیربط باید در قبال این اتفاق پاسخگوی مردم باشند و شفاف‌سازی کنند؛ چرا از کسی که این جزیره را اجاره داده نامی برده نشده؟! آیا این اقدام نیز در لیست کارهای آقازاده‌ها و نورچشمی‌ها می‌باشد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала