۵ توصیه برای کاهش دردهای مفصلی در هوای سرد +عکس، ویدئو

© Depositphotos.com / Belchonockساخت سیمان ویژه ای برای ترمیم استخوان های انسان
ساخت سیمان ویژه ای برای ترمیم استخوان های انسان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
در فصل زمستان با کاهش دما و سردی هوا افراد آسیب‌پذیر و حساس دچار تشدید دردهای مفصلی می‌شود و رعایت برخی نکات می‌تواند به آنها کمک شایانی کند.
به گزارش اسپوتنیک، کاهش دما و سردی هوا در اغلب روزهای زمستانی می‌تواند به تشدید دردهای مفصلی در این فصل به ویژه در افراد آسیب‌پذیر و حساس منجر شود و افت ناگهانی فشار هوا در این روزها نیز منجر به تورم استخوان‌ها و مفاصل زانو می‌شود و امکان تسکین دردهای مفصلی را دشوارتر می‌کند.
بنابر گزارش سایت "ایندیا"، کارشناسان می‌گویند که رعایت پنج نکته زیر به بیماران کمک می‌کند تا از میزان درد و خشکی مفاصل خود در روزهای سرد بکاهند:
۱. فعالیت بدنی داشته باشید: هوای سرد باعث سفت و خشک شدن عضلات و مفاصل شده و منجر به ناتوانی افراد در ورزش کردن می‌شود. همین امر باعث می شود تا افراد تصور کنند که ورزش کردن درد مفاصل را افزایش می‌دهد. اگر درد برای مدت طولانی ادامه پیدا نمی‌کند، همیشه به افراد توصیه می‌شود که برای افزایش انعطاف پذیری بدن و پرانرژی بودن به فعالیت بدنی بپردازند.
۲. بدن خود را گرم نگه دارید: گرمای خون به تحمل درد کمک می‌کند. بنابراین در زمستان بیماران باید گرم بمانند. وان آب گرم، پوشیدن جوراب و دستکش می‌توانند به تسکین درد کمک کنند.
۳. وزن‌تان را کاهش دهید: در صورت کاهش وزن، فشار روی زانوها و استخوان لگن کاهش می‌یابد و در نتیجه فشار کمتری نیز به مفاصل وارد می‌شود. این امر مقابله با التهاب مفصل را در زمستان آسان می‌کند.
۴. معجزه ماساژ را فراموش نکنید: داده‌های تحقیقات اخیر نشان داده که ماساژ درمانی یک بار در هفته و دستکم به مدت هشت هفته می‌تواند به آرامش عضلات کمک کند.
۵. آب کافی بنوشید: نوشیدن آب زیاد در طول زمستان برای همه افراد ضروری است. مردم اغلب فکر می‌کنند که نوشیدن آب کافی فقط در تابستان ضروری‌ست و این در حالی‌ست که بدن انسان به دلیل هوای خشک زمستان‌ها به رطوبت بیشتری نیاز دارد. همچنین نوشیدن یک فنجان چای گرم یا خوردن یک کاسه سوپ نیز می‌تواند به همان اندازه مفید و موثر باشد. نوشیدن هشت لیوان آب در طول روز بهترین درمان برای کاهش درد در فصل سرما است. در عین حال در صورت افزایش درد و ناراحتی ناشی از یک عارضه مفصلی حتما باید با متخصص و درمانگر مشورت کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала