پاسخ امنیتی منتشر شده توسط ایالات متحده و ناتو تایید شد

© REUTERS / Ints Kalninsپاسخ امنیتی منتشر شده توسط ایالات متحده و ناتو تایید شد
پاسخ امنیتی منتشر شده توسط ایالات متحده و ناتو تایید شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
منبع دیپلمات صحت پاسخ ایالات متحده و ناتو درباره پیشنهادات روسیه برای تضمین های امنیتی، که در نسخه اسپانیایی El Pais منتشر شده بود را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این منبع دیپلمات در پاسخ به این سوال که آیا صحت سندی که در رسانه ها منتشر شده است را تأیید می کند، پاسخ مثبت داد.
روزنامه اسپانیایی El Pais متن پاسخ های ایالات متحده و ناتو را روز چهارشنبه، فوریه 2 منتشر کرد. سند، به ویژه، گفته شد که واشنگتن آماده نیست که به مسکو تضمین دهد که اوکراین در آینده عضو ناتو نخواهد بود.
علاوه بر این، ایالات متحده از روسیه خواست تا فورا تنش اوضاع در نزدیکی مرزهای اوکراین کاهش دهد و آمادگی خود را برای گفتگو با مسکو در مورد اصل تقسیم ناپذیری امنیت اعلام کرد. این اصل برای اولین بار در نشست هلسینکی در سال 1975 ( نشست خلع سلاح هلسینکی) تعریف و تاکید شد که حفظ امنیت همه طرف‌های شرکت‌کننده، که هم کشورهای غربی و هم اتحاد جماهیر شوروی سابق را شامل می‌شود، مهم است. در این سند خاطرنشان شده که ناامنی هرطرف ممکن است پیامدهای منفی برای کل جامعه بین‌المللی به همراه داشته باشد. در عین حال، واشنگتن حق هر کشوری برای پیوستن به هر ائتلافی را یادآور شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала