وزیر انرژی قطر: نمی‌توانیم همه گاز اروپا را به تنهایی تامین کنیم

© Photo / IRNAسعد بن شریده الکعبی، وزیر انرژی قطر
سعد بن شریده الکعبی، وزیر انرژی قطر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
وزیر انرژی قطر ضمن ابراز امیدواری نسبت به حل دیپلماتیک تنش‌ها در اروپا تاکید کرد که این کشور نمی‌تواند به تنهایی تمام نیاز اروپا به گاز را فراهم کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعد بن شریده الکعبی، وزیر انرژی قطر در دیدار مجازی با کادری سیمسون، کمیسر انرژی در اتحادیه اروپا گفت: قطر یا هر کشور دیگر صادر کننده در صورت ایجاد مشکل در انتقال گاز به دلیل بحران اوکراین نمی‌تواند به تنهایی تمام نیاز اروپا به گاز را برآورده کند و ما امیدواریم که تنش‌ها در اروپا به صورت دیپلماتیک حل شود.
ایالات متحده قطر را به عنوان متحد اصلی خود در خارج از ناتو تعیین خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
ایالات متحده قطر را به عنوان متحد اصلی خود در خارج از ناتو تعیین خواهد کرد
وی افزود: تمام واردکنندگان می‌توانند برای تضمین امنیت انرژی در کوتاه مدت و درازمدت همکاری داشته باشند. نمی‌توان تمام نیاز اتحادیه اروپا به گاز را از سوی یک طرف بدون اینکه مشکلی در انتقال گاز به مناطق دیگر جهان به وجود بیاید فراهم کرد.
این مقام قطری تاکید کرد: امنیت انرژی در اروپا تلاش جمعی تعدادی از طرف‌ها را می‌طلبد. قطر آماده حمایت است. ما افتخار می‌کنیم که قطر بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در جهان است و از تحویل محموله گاز به هیچ کدام از شرکایش در سرتاسر جهان در طول ۲۵ سال گذشته کوتاهی نکرده است.
الکعبی گفت: در طول چند سال گذشته شاهد کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه نفت و گاز در جهان بوده‌ایم.
اتحادیه اروپا حدود ۴۰ درصد از نیازهای خود در سطح منابع انرژی را از روسیه وارد می‌کند و واشنگتن و همپیمانانش به دنبال منابع جایگزینی هستند. وضعیت و تنش‌های کنونی مجدداً صحبت درباره امکان انتقال گاز قطر به اروپا را مطرح کرده است. به ویژه بعد از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قطر را هم پیمان استراتژیک خارج ناتو توصیف کرد.
تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سفر خود به واشنگتن و دیدارش با مقامات آمریکایی درباره تضمین امنیت انرژی جهانی صحبت کرد.
بحران اوکراین و تحولات بین روسیه و ناتو موجب نگرانی اروپا درباره احتمال قطع انتقال گاز از سوی روسیه شده است. این در حالی است که روسیه تاکید کرده که انتقال گاز را متوقف نمی‌کند و به قراردادهای گازی امضا شده با کشورهای اروپایی احترام می‌گذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала