گزارش و تحلیل

منیزیم در مبارزه با عفونت ها و سرطان کمک می کند

© Fotolia / Quanthem آجیل
 آجیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
محققان دانشگاه بازل به کشفی دست یافته اند که می تواند بر درمان سرطان و عفونت ها تاثیر بگذارد.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه لا رپوبلیکا چاپ ایتالیا می نویسد: آزمایشات بیشتر مورد نیاز است.
محققان دانشگاه بازل مطالعه ای را در مجله Cell در مورد مکانیسم تاثیر منیزیم بر سیستم ایمنی منتشر کردند. منیزیم یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن ماست. در بزرگسالان، میزان آن بین 20-28 گرم است: 50-60٪ در استخوان ها، 39٪ در بافت های نرم و 1٪ در خون یافت می شود. منیزیم برای مدت طولانی تحت نظر محققان بوده است، زیرا دلایلی وجود دارد که بین این عنصر و خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های عفونی (مثلا آنفلوانزا) و حتی سرطان ارتباط وجود دارد. موش هایی که با غذاهای کم منیزیم تغذیه می شوند، سریعتر تومورها را توسعه می دهند.
ارتباط با لنفوسیت های تی
مکانیسم دقیق تاثیرگذاری منیزیم بر سیستم ایمنی انسان هنوز به خوبی شناخته نشده است. گامی به جلو در درک آن توسط پروفسور دانشگاه های بازل و کمبریج کریستف هس و گروه تحقیقاتی وی برداشته شد. دانشمندان دریافته‌اند که منیزیم برای عملکرد موفقیت‌آمیز پروتئین LFA-1، که روی سطح لنفوسیت‌های T قرار دارد و نقش کلیدی در فعال‌سازی این سلول‌ها ایفا می می کند، مهم است: LFA-1 به سلول‌های سرطانی یا آلوده متصل می‌شود و پاسخ ایمنی را راه اندازی می کند. اما LFA-1ممکن است غیرفعال باشد که در این صورت اتصال رخ نمی دهد. هس توضیح می دهد: "این همان جایی است که منیزیم وارد عمل می شود: اگر به مقدار کافی در محیط لنفوسیت های T وجود داشته باشد، به LFA-1متصل می شود و باز شدن مولکول و در نتیجه فعالیت آن را تامین می کند.
خرما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
تامین ویتامین و مواد معدنی بدن با خرما
منیزیم و درمان ایمنی
نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می کنند که کشف آنها می تواند به طور قابل توجهی بر ایمونوتراپی در درمان سرطان تأثیر بگذارد. ایمونوتراپی سیستم ایمنی به ویژه لنفوسیت های Tسمی را فعال می کند. با استفاده از مدل‌های تجربی، نویسندگان ثابت کردند که پاسخ ایمنی سلول‌های T به سلول‌های سرطانی با افزایش غلظت موضعی منیزیم افزایش می ‌یابد. مطالعات قبلی روی بیماران سرطانی کشف دانشمندان را تأیید می‌ کند: اگر سطح منیزیم در خون بیمار کافی نباشد، درمان ایمنی کمتر مؤثر خواهد بود.
یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه در دانشگاه بازل، می‌گوید: "اکنون قصد داریم مطالعاتی را روی بیماران انجام دهیم تا تأثیر بالینی منیزیم به عنوان کاتالیزور سیستم ایمنی را آزمایش کنیم
مراحل بعدی
برای آزمایش مکانیسم کار روی بیماران، محققان در این باره فکر می کنند که چگونه به طور هدفمند غلظت منیزیم را در تومورها افزایش دهند. برای درمان سرطان، از لنفوسیت‌های T بیمار استفاده می‌ شود که پس از ویرایش ژنی در آزمایشگاه به بدن بیمار تزریق می‌شود تا اثربخشی آنها در برابر سرطان افزایش یابد. کریستف هس در مصاحبه با پرتال Oncolineگفت: "فراست ما ممکن است به توسعه درمان های مختلف سرطان مساعدت کند. ما اثر قوی منیزیم را بر عملکرد سلول گیرنده CD8 بر روی لنفوسیت های T یافتیم. منظور من مهارکننده های نقاط ایمنی بازرسی (آنتی بادی درمانی با هدف قرار دادن پروتئین های PD-1، PDL1)، درمان با سلول های CAR-T، و درمان آنتی بادی دو گونه ای است که لنفوسیت های T را هدف قرار می دهد."
شما باید غذای درستی بخورید (منابع منیزیم)
با این حال، داده های امروز در دست هست که اجازه نمی دهد به همه سوالات پاسخ داده شود. کریستف هس اشاره می کند: "رژیم غذایی متعادل همیشه مفید است، و من نیز توصیه می ‌کنم به غذاهای سرشار از منیزیم توجه کنید، که مطابق با توصیه‌های کلی برای تغذیه مناسب است." رژیم غذایی غربی منیزیم کمی دارد. ما می دانیم که تغییر عادات غذایی چقدر دشوار است. بنابراین، در صورت عدم وجود موارد منع مصرف، مصرف مکمل های غذایی مفید خواهد بود.
از خود اضافه می کنیم که این عنصر در بسیاری از غذاها یافت می شود، اما سبزیجات با برگ های سبز، غلات کامل، حبوبات، میوه های خشک و موز و همچنین غذاهای سرشار از فیبر به ویژه از آنها غنی هستند. با این حال – در مورد مصرف مکمل های غذایی باید با پزشک تان مشورت کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала