مشکلاتی که در دست کاربران گوشی های هوشمند ظاهر می شود

© Sputnik / Valeriy Melnikovمشکلاتی که در دست کاربران گوشی های هوشمند ظاهر می شود
مشکلاتی که در دست کاربران گوشی های هوشمند ظاهر می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
استفاده بیش از حد مکرر از گوشی های هوشمند می تواند باعث التهاب تاندون انگشت شست شود.
به گزارش اسپوتنیک، آلا ساگالوف، متخصص مغز و اعصاب گفت: تنوسینوویت دکورون مشکلی است که نسل Z به طور ناگهانی به دلیل استفاده بیش از حد از تلفن های هوشمند با آن مواجه شده است. نکته اصلی این است که از نظر تکاملی انگشت شست برای پیمایش یا تایپ سریع در نظر گرفته نشده بود، زیرا عملکرد نگهدارنده دارد یعنی یک عملکرد کمکی انجام می دهد.
به گفته وی، در زمان گسترش تلفن های هوشمند، عملکرد انگشت شست به طور چشمگیری تغییر کرده است و بر این اساس، بار روی ماهیچه های این ناحیه تغییر کرده است.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: بیماران توجه داشته باشند که پس از 2 تا 3 ساعت پیمایش یا تایپ مداوم، ممکن است شروع به جرعه جرعه کشیدن از ماهیچه شست دست شود و اگر کاری انجام نشود، درد می‌تواند به بازو، تا شانه گسترش یابد و بر عضلات ستون فقرات گردنی تأثیر بگذارد.
برای جلوگیری از عوارض، او توصیه کرد با دو دست تایپ کنید و صفحه را بدون فشار روی انگشت غالب حرکت دهید.
تنوسینوویت دکورون ،حالت دردناکی است که تاندونهای سمت انگشت شست در ناحیه مچ دست را درگیر می کند. اگر مبتلا به بیماری دکورون باشید،ممکن است هنگام چرخش مچ، گرفتن اجسام یا مشت کردن دست درد شما ایجاد ویا تشدید شود.
گرچه علت دقیق بیماری دکورون مشخص نشده است ، هرگونه فعالیتی که مستلزم حرکات مکرر دست و مچ باشد مانند باغبانی، ورزشهایی مانند گلف و تنیس ویا بلند کردن نوزاد ممکن است آن را بدتر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала