رئیس هیئت ایران در وین: مذاکره‌ مستقیم با آمریکا نداشته‌ایم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مذاکرات وین درباره احیای برجام
مذاکرات وین درباره احیای برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوعش با رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی، گفت: علی باقری اعلام کرد که تاکنون هیچ مذاکره مستقیمی با آمریکا نداشته‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح نشست دیروز کمیسیون متبوعش با رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی، گفت: "علی باقری" رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در وین دیروز (سه‌شنبه) با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح روند مذاکرات، به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ داد.
Austrian police officers stand guard near the entrance of the Grand Hotel in Vienna on April 6, 2021, where diplomats of the EU, China, Russia and Iran will hold talks.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
مذاکرات وین وارد مرحله نهایی می شود
وی افزود: او روند مذاکره را مثبت ارزیابی کرد و بر حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران تاکید و اعلام کرد: تابحال هیچ گفتگوی مستقیمی با آمریکایی‌ها نداشته ایم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات بیشتر این نشست، اظهار داشت: بر اساس آنچه در این جلسه مطرح شد، می‌توان اذعان داشت که در شرایط موجود اساسا "مابه ازای" عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.
عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود.
مشکینی تاکید کرد: حق ایران است که تمام تحریم‌ها لغو شود، اما تا به امروز طرف مقابل بخشی از آنها را پذیرفته است؛ مجموعه شواهد و واقعیت‌ها از جمله برگه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد نشان می‌دهد شرایط برای یک تفوافق خوب و "برد- برد" آماده است به شرط آنکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала