ایران: شرایط برای توافق برد-برد در وین آماده است

© Photo / IRNAباقری کنی
باقری کنی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت که معاون سیاسی وزارت خارجه در ارائه گزارش به اعضای کمیسیون به عدم مذاکره مستقیم با آمریکا در وین تاکید نمود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمود عباس زاده مشکینی روز چهارشنبه درباره نشست علی باقری کنی، رییس تیم مذاکره با اعضای ۱+۴ در وین گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معاون سیاسی وزارت امورخارجه حضور یافت و در خصوص روند مذاکرات در وین گزارش داده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.
وی خاطرنشان کرد: ایشان روند مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند و به حسن نیت و جدیت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و تاکید کردند تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم تاکنون هیچ گفت و گوی مستقیمی با امریکایی‌ها نداشته‌اند.
مذاکرات وین درباره احیای برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
رئیس هیئت ایران در وین: مذاکره‌ مستقیم با آمریکا نداشته‌ایم
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس جمع بندی مباحث مطروحه در جلسه کمیسیون، در شرایط موجود، نتیجه داشتن و مابه ازای عینی مذاکره مستقیم با آمریکا روشن نیست.
مشکینی بیان داشت: با وجود مثبت و روبه جلو بودن روند مذاکرات، هنوز مسائل مهمی باقی مانده است که باید بر سر آن مذاکره و توافق شود. البته حق جمهوری اسلامی ایران است که تمام تحریم‌ها لغو شود ولی تا به امروز حریف، لغو بخشی از تحریم‌ها را پذیرفته است.
وی در ادامه گفت: مجموعه قراین و شواهد و واقعیت‌ها از جمله برگه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران در دست دارد، نشان می‌دهد شرایط برای یک توافق خوب و برد - برد آماده است به شرط اینکه غربی‌ها هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала