در ایران، بخش‌های ICU برای کرونایی‌ها بازگشایی شد

© AP Photo / Wang Yuguoبیمارستان
بیمارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
اشتراک
کارشناس: افراد گروه‌های پرخطر، مانند افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای در معرض خطرند و حتی در شکل خفیف همه‌گیری هم حتما پایشان به بخش‌های بیمارستانی و بستری باز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، دکتر تقی ریاحی، رییس بیمارستان رسول اکرم از افزایش موارد بستری کرونایی در بخش‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو خبر داد.
وی در ادامه افزود: "اگر قرار باشد حجم بالایی از موارد ابتلا را داشته باشیم، افراد گروه‌های پرخطر، حتی در شکل خفیف همه‌گیری هم حتما پایشان به بخش‌های بیمارستانی و بستری باز خواهد شد.
اوایل دی ماه هیچ بیمار کاندیدای بستری در آی‌سی یو نداشتیم و بعد از دو سال بخش‌های آی‌سی‌یو برای بیماران کرونایی بسته شد. در عین حال میزان بستری کرونایی در بخش‌ها نیز بسیار محدود بود. البته به صورت پراکنده بیمار کرونایی در بخش داشتیم، اما محدود بود.
دانش آموزان ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
آموزش و پرورش: دانش آموزان کرونا بگیرند، غرامتش را می دهیم +ویدئو، عکس
این درحالی است که طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته هم میزان مراجعات سرپایی کرونا افزایش یافته و به طبع آن میزان مراجعات بستری‌مان هم بالا رفته است. در عین حال باتوجه به وخامت حال برخی از مبتلایان به کرونا، بخش آی‌سی‌یو را برای بیماران کرونایی مجددا باز کردیم. همچنین اکنون در بخش تنفسی‌مان هم بیماران کرونایی بستری شده و در حال ارائه خدمت به بیماران هستیم.
به طور واضح بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بیشتر شده‌اند. حتی برخی بیماران عادی با فکر اینکه سرما خورده‌اند، مراجعه می‌کنند، اما بعد مشخص می‌شود که به کرونا مبتلا شده‌اند. هرگونه علائم تنفسی و سرماخوردگی را باید ابتلا به کرونا تلقی کرد و پروتکل‌های بهداشتی مربوطه را برای عدم انتقال بیماری به دیگران رعایت کرد.
پیش‌بینی می‌شود با توجه به رفتار ویروس اُمیکرون طی روزها و هفته‌های آینده باید شاهد افزایش موارد بستری بیماران و حتی افزایش بستری در بخش‌های مراقبت ویژه باشیم.
رفتار اُمیکرون قطعا به شدت رفتار سویه دلتا نیست، اما اگر قرار باشد حجم بالایی از موارد ابتلا را داشته باشیم، افراد گروه‌های پرخطر، مانند افراد مسن، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و غیره در معرض خطرند و حتی در شکل خفیف همه‌گیری هم حتما پایشان به بخش‌های بیمارستانی و بستری باز خواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала