روسیه در حال توسعه طرحی برای تمیز کردن فضا است

© Photo / NASAروسیه در حال توسعه طرحی برای تمیز کردن فضا است
روسیه در حال توسعه طرحی برای تمیز کردن فضا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
روسیه در حال توسعه یک وسیله فضایی برای مبارزه با زباله های موجود در مدار زمین است.
به گزارش اسپوتنیک، در روسیه، یک وسیله برای مبارزه با زباله های فضایی در حال توسعه است. چنین وسیله ای اجسام مختلف را از مدار زمین خارج می کند تا در جو بسوزد.
زباله‌ های فضایی به اجسام بزرگ و کوچکی گفته می‌ شود که می‌ توانند ماهواره‌ های غیرفعال یا قطعات آنها، مراحل پرتاب وسیله های پرتابی از زمین، زباله‌ های مختلف یا قطعات سخت باشند. چنین اجسامی نه تنها به این دلیل خطرناک هستند که می توانند با ماهواره های فعال یا ایستگاه فضایی بین المللی برخورد کنند، بلکه در مشاهدات زمین نیز اختلال ایجاد می کنند.
کارشناسان تخمین می زنند که بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه میکرومتری، حدود ۱۰۰ میلیون قطعه ۱ میلی متری یا بزرگتر، ۵۰۰۰۰۰ شی ۱ سانتی متری و ۲۳۰۰۰ قطعه به اندازه توپ بیسبال در مدار زمین وجود دارد. این زباله ها با سرعت ۲۵۲۶۶.۷ کیلومتر در ساعت یا حتی سریعتر حرکت می کنند. بنابراین برخورد با آنها به راحتی می تواند آسیب جدی به ماهواره های فعال و ایستگاه فضایی بین المللی وارد کند. این امر ایمنی و جان فضانوردان در فضا را به خطر می اندازد.
وادیم کروموف معاون مدیر کل ساخت و ساز و سرمایه گذاری شرکت KTRV گفت: در این شرایط، شرکت روسی "تسلیحات موشکی تاکتیکی" (KTRV) تصمیم گرفت تا یک فضاپیما ایجاد کند که زباله‌ های فضایی را از مدار سیاره زمین خارج کند.
پیش از این، Popular Mechanics گفته بود که چگونه ایستگاه فضایی بین‌ المللی و ماهواره‌ ها از زباله‌ های فضایی محافظت می‌ شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала