در ایران فقط مرفهین می توانند خدمت سربازی را بخرند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فرار از سربازی دیگر جریمه ندارد
فرار از سربازی دیگر جریمه ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
نماینده مجلس شورای اسلامی ایران: کمیسیون تلفیق رقم بالایی را برای خرید سربازی در نظر گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، محمدحسن آصفری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران با انتقاد از مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره خرید خدمت سربازی، اظهار داشت که کمیسیون تلفیق رقم بالایی را برای خرید سربازی در نظر گرفته است.
وی در ادامه بیان کرد: "از سوی دیگر، این مصوبه باعث می‌شود برخی از افراد سوءاستفاده کنند، به خدمت سربازی نروند و پس از چند سال خدمت سربازی را بخرند.
با این مبالغ زیادی که کمیسیون تلفیق برای خرید خدمت سربازی در نظر گرفته است، افراد مرفه می‌توانند خدمت سربازی را بخرند و در نتیجه فقط اقشار ضعیف جامعه که تمکن مالی ندارند، باید به سربازی بروند.
سرباز ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
چگونگی کسر خدمت سربازی در ایران
این مصوبه برخلاف عدالت است. تصویب و اجرای این قانون فقط به نفع ثروتمندان است و ناامیدی اقشار ضعیف جامعه را به دنبال دارد. سربازان فراری بالای ۳۵ سال ۴۵۰ هزار نفر هستند. دولت باید برنامه دیگری برای تعیین تکلیف این افراد داشته باشد.
نباید رویه این گونه باشد که هر فردی که ثروتمند است، به منفعت بیشتری برسد و فقط افرادی که پول ندارند، به خدمت سربازی بروند. قرار بر این است که حقوق سربازان در سال آینده افزایش پیدا کند که کار خوبی است. همچنین نباید قانونی درباره خرید خدمت سربازی به تصویب برسد که فقط افراد ثروتمند از پس آن برآیند و یا آنکه دنبال آن باشند قانون را دور بزنند و به سربازی نروند.
مجلس باید درباره تعیین تکلیف موضوع خرید خدمت سربازی با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ باشد. علاوه بر این، این موضوع جزو اختیارات مقام معظم رهبری است و مجلس نباید قانونی را تصویب کند که مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد و شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد. البته بعید می‌دانم این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس رأی بیاورد چرا که برخلاف عدالت است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала