دانشمندان برای سفرهای طولانی مریخ راه حل پیدا کردند

© Photo / ESA/NASA - L.Parmitanoراه حل پیدا شد: فضانوردان در طول پرواز به مریخ در خواب زمستانی غوطه ور خواهند شد
راه حل پیدا شد: فضانوردان در طول پرواز به مریخ در خواب زمستانی غوطه ور خواهند شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
راه حل پیدا شد: فضانوردان در طول پرواز به مریخ به خواب زمستانی خواهند رفت.
به گزارش اسپوتنیک، برای مدت طولانی، پروازهای مریخ به روی ما بسته بود، زیرا این یک سفر طاقت فرسا و طولانی است که در طی آن می تواند به بدن فضانوردان آسیب های جبران ناپذیری وارد شود. این وضعیت با تشعشعات و استرس تشدید می شود که پروازهای طولانی مدت را تقریبا غیرممکن می کند.
با این حال، آژانس فضایی اروپا راهی برای خروج از این وضعیت پیدا کرده است: در طول پروازهای فضایی طولانی، مسافران مانند خرس به خواب زمستانی خواهند رفت.
دانشمندان از روشی غیرمعمول در خرس های قهوه ای بهره گرفتند که می توانند شش ماه بدون آتروفی عضلانی و کاهش استحکام استخوان بخوابند.
این کار مزایای غیر قابل انکار زیادی دارد: فضانوردان نیاز به غذای کمتر و آب دارند، خدمه به دلیل استرس طولانی، خستگی و تنهایی رنج نخواهد برد و خواب طولانی سطح آسیب به بدن را کاهش می دهد.
فضانوردان در کپسول های ویژه ای که برای پروازهای فضایی طولانی طراحی شده اند به خواب زمستانی خواهند رفت. با پوسته ای نرم، محیطی آرام با نور کم و دمای پایین، مسافر می تواند ماه های متوالی با آرامش بخوابد.
در حین خواب، حسگرهای مخصوص روی بدن وضعیت، دما و ضربان قلب فرد را اندازه گیری می کنند. هوش مصنوعی عملکرد سنسورها را کنترل خواهد کرد. علاوه بر این، رایانه‌های داخلی قادر خواهند بود عملکرد بهینه فضاپیما را در زمانی که خدمه در خواب هستند، حفظ کنند.
هر کپسول همچنین با ظروف آب احاطه خواهد شد که فضانورد را در برابر تشعشعات محافظت می کند. مورد دوم به ویژه مهم است زیرا دور از میدان مغناطیسی زمین، آسیب ناشی از ذرات پر انرژی می تواند منجر به مرگ سلولی، بیماری تشعشع یا سرطان شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала