انجام تست کرونا ۱۰ برابر ارزانتر از پی سی آر

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر انجام تست کرونا ۱۰ برابر ارزانتر از پی سی آر
انجام تست کرونا ۱۰ برابر ارزانتر از پی سی آر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
آزمایش جدیدی برای کووید-۱۹ ساخته شده است که از دوربین گوشی هوشمند استفاده می کند. این آزمایش ده برابر ارزان تر از آزمایش پی سی آر معمولی است.
به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا، نوع جدیدی از سیستم تست کووید-۱۹ را ایجاد کرده‌ اند که از یک اپلیکیشن گوشی هوشمند استفاده می‌ کند و هزینه آن یک دهم هزینه تست استاندارد PCR است.
محققان نوع جدیدی از سیستم تست کووید-۱۹ به نام اسمارت-لامپ را توسعه داده اند. در این آزمایش از اپلیکیشن گوشی هوشمند Bacticount استفاده می شود. نتایج به اندازه نتایج آزمایش پی سی آر دقیق گزارش شده است. این سیستم به طور مفصل در مقاله مجله JAMA Network Open توضیح داده شده است.
در یک بیمار مبتلا به ایدز 21 جهش ویروس کرونا شناسایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
در یک بیمار مبتلا به ایدز 21 جهش ویروس کرونا شناسایی شد
طبق این مطالعه، هزینه یک آزمایش تنها ۷ دلار خواهد بود. تنها نقطه ضعف آن این است که فعلاً فقط با دستگاه سامسونگ گلکسی اس ۹ به دلیل دوربین حساس این مدل کار می کند. اما دوربین های مشابه ممکن است در دستگاه های دیگر ظاهر شوند.
بیمار بزاق را در کیت آزمایشی قرار می دهد که روی صفحه داغ قرار می گیرد. سپس یک محلول واکنشی را که برای تقویت RNA ویروسی طراحی شده روی آن می‌ریزد. پس از آن، نمونه ها با یک جعبه مقوایی با نور LED پوشانده می شوند.
دوربین گوشی هوشمند به بالای جعبه نگاه می‌کند و با استفاده از برنامه، واکنش‌ های رنگی را تعیین می‌ کند که نشان‌ دهنده نتیجه آزمایش مثبت برای کووید-۱۹ است. در حضور عوامل بیماری زا، نمونه ها به رنگ قرمز روشن می درخشند.
لازم به ذکر است که این سیستم هنوز در مراحل اولیه توسعه است. این مطالعه بر اساس یک نمونه بسیار کوچک از ۵۰ بیمار است. با این حال، دانشمندان بر این باورند که آزمایش آنها ممکن است در آینده نزدیک با آزمایش های استاندارد PCR رقابت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала