آمادگی آمریکا برای گفتگو با مقامات کره شمالی

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی که هفتمین آزمایش از آغاز سال جاری میلادی و طی یک ماه محسوب می‌شود، وزارت دفاع آمریکا تمایل خود را برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی ابراز کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، کره‌شمالی بامداد یکشنبه دوربردترین موشک 5 سال اخیر خود را آزمایش کرد. تخمین زده می‌شود موشک پرتاب‌شده تا دوهزار کیلومتر ارتفاع گرفته و به‌مدت ۳۰دقیقه تا فاصله ۸۰۰ کیلومتری پرواز کرده است.
این هفتمین آزمایش موشکی پیاپی کره شمالی در ژانویه ۲۰۲۲ است که به گفته کارشناسان، این تعداد آزمایش تسلیحاتی پیونگ‌یانگ طی یک ماه، تاکنون بی‌سابقه بوده است.
در همین راستا، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با فاکس نیوز گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نزدیک اقدامات پیونگ یانگ در شبه جزیره کره را دنبال می‌کند و در هماهنگی نزدیک با متحدانش یعنی کره جنوبی و ژاپن است.
وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ را محکوم کرده و این آزمایش را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این باره می‌داند.
کربی عنوان داشت: ما باید مطمئن شویم که متحدانمان در شبه جزیره کره قوی هستند، ما متعهد به تبدیل شبه جزیره کره به منطقه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای و متعهد به مذاکرات دیپلماتیک هستیم. ما به پیونگ یانگ اطمینان دادیم که آماده حضور بدون پیش‌شرط بر سر میز مذاکره هستیم.
کره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
آزمایش موشکی جدید دیگری از کره شمالی
وی در عین حال بر ضرورت آمادگی آمریکا در شبه جزیره کره و منطقه در صورت هرگونه تصمیم و رویکرد متفاوت از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، تاکید کرد.
همزمان یکی از مقامات ارشد دولت بایدن با اشاره به درخواست کشورش برای مذاکره مستقیم به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که این کاملا مناسب و درست است که گفتگوهای جدی را آغاز کنیم.
روزنامه انگلیسی "گاردین" گزارش داد که دولت جو بایدن بارها به دنبال مذاکره با کره شمالی بوده، اما این درخواست رد شده است.
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه نشست با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برگزار کرد، اما این مذاکرات نتوانست درخواست کیم برای لغو تحریم ها را برآورده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала