مشترکان کم مصرف برق در ایران 5 برابر بیشتر پاداش می گیرند

© Fotolia / peerawat444مشترکان کم مصرف برق در ایران 5 برابر بیشتر پاداش می گیرند
مشترکان کم مصرف برق در ایران 5 برابر بیشتر پاداش می گیرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
سخنگوی صنعت برق در ایران گفت: بر اساس مصوبه جدید برقی دولت، نرخ تشویقی‌های مشترکان کم مصرف با شرایط تعیین شده 5 برابر شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در ایران در خصوص نظام تشویقی تعرفه‌گذاری برق خانگی اظهار داشت: بر اساس نظام پیشین تعرفه‌گذاری برق اگر یک مشترک خانگی میزان مصرف برق خود را در چهار ماه گرم سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می‌داد، متناسب با کاهش و نرخ پله اول که عدد 50 تومان برای هر کیلووات ساعت بود، مشمول دریافت پاداش می‌شدند.
سخنگوی صنعت برق در تشریح افزایش قابل توجه پاداش‌ها در نظام تعرفه‌گذاری جدید گفت: بر اساس نظام جدید تعرفه‌گذاری برق که از ابتدای بهمن‌ماه اجرا شده است، ملاک عمل برای تعیین نرخ پاداش، هزینه‌های تمام شده برق هست با احتساب متوسط هزینه سوخت نیروگاهی‌، تبدیل انرژی و هزینه توزیع در 2 سال گذشته معادل 250 تومان برای هر کیلووات تعیین شده و به عبارت دیگر، نرخ تشویقی‌ها 5 برابر شده است.
Линии электропередачи во Львовской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
مقامات عراق اعلام کردند ارسال برق از ایران به این کشور قطع شده است
وی توضیح داد: در گذشته اگر مشترکی برای 100 کیلووات ساعت ساعت 5 هزار تومان تشویقی دریافت می‌کرد، این عدد در حال حاضر برای زمان‌های غیر اوج بار به 25 هزار تومان می‌رسد. اگر مشترک میزان صرفه‌جویی خود را در زمان اوج بار قرار دهد، 2 برابر نرخ بیان شده برای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала