واکسیناسیون اضطراری سگ‌ها در تهران علیه بیماری هاری

© Photo / Alisa Mordvinovaزایمان سگ ولگرد در مترو مسکو
زایمان سگ ولگرد در مترو مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
اشتراک
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران برای انجام واکسیناسیون اضطراری علیه بیماری هاری اعلام آمادگی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مهدی سلوکانه، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به مشاهده ۲ مورد بیماری هاری در میان ساکنان غرب این استان اظهار داشت: ۲ بیمار مبتلا به هاری با تاخیر ۲۰ روزه برای درمان به مراکز بهداشتی مراجعه کردند و متولیان ادارات دامپزشکی شهرستان نیز از موضوع بی اطلاع بودند تا با حضور به موقوع واکسیناسیون و نمونه برداری های لازم را انجام دهند.
سلوکانه ضمن ابراز تاسف از مرگ این ۲ شهروند بر اثر بیماری هاری، تصریح کرد: گزارش اولیه ۲ فردی که بر اثر بیماری هاری در شهرستان‌های ملارد و رباط کریم فوت کردند که مربوط به یک ماه گذشته است.
واکنش تند کاربران ایرانی به پخش مستند دومینو علیه سگ‌ها +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
واکنش تند کاربران ایرانی به پخش مستند دومینو علیه سگ‌ها +عکس
وی افزود: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان تهران این آمادگی را دارد با همکاری دستگاه‌های ذیربط عملیات واکسیناسیون اضطراری را انجام دهد. با ابلاغ وزارت کشور وظیفه اصلی جمع آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد و بدون صاحب توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و دامپزشکی نظارت بر واکسیناسیون سگ‌های گله و شناسنامه دار را از طریق بخش خصوصی انجام می‌دهد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران خاطرنشان شد: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن هاری در استان تهران توسط بخش دولتی و خصوصی به سگ ها تزریق شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала