مواد غذایی کمک کننده به کاهش فشار خون معرفی شدند

© Fotolia / FomaAشکلات
شکلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
اشتراک
خانم اوکسانا میخایلوا، متخصص تغذیه و غدد درون ریز محصولاتی را نام برد که به کاهش فشار خون کمک می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، این پزشک روس گفت این مواد عذایی را را می توان با توجه به مکانیسم تاثیر گذاری به چند گروه تقسیم کرد. اولاً، محصولاتی که حاوی مقدار زیادی بیوفلاونوئیدها هستند. وی توضیح داد که آنها اثر قوی انبساط عروق دارند. این گروه از محصولات شامل آب انار و پرتقال و همچنین شکلات و کاکائو می باشد.
تنها با اين خوراکی فشار خون خود را تنظیم کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
تنها با اين خوراکی فشار خون خود را تنظیم کنید
ثانیاً، محصولاتی که حاوی مقدار زیادی نیتروژن هستند. در میان آنها باید در درجه اول از چغندر معمولی و آب آن نام برد.
این متخصص روس از روغن ماهی نیز نام برد که به مقدار زیاد در ماهی های چرب یافت می شود. به گفته وی، شاه ماهی و ماهی خال مخالی در کاهش فشار خون موثر هستند. وی در عین حال هشدار داد که وجود نمک زیاد در ماهی می تواند منجر به افزایش فشار خون شود. وی در این زمینه به بیماران مبتلا به فشار خون توصیه کرد که فقط ماهی کم نمک مصرف کنند.
علاوه بر این، غذاهای سرشار از کلسیم از جمله شیر و ماست و همچنین سبزیجات و آجیل مهم هستند.. غذاهای تخمیر شده غنی از پروبیوتیک ها نیز می توانند فشار خون را کاهش دهند. در این رابطه می توان کلم ترش، کیمچی، ماست، کفیر، پنیر، میسو و کومبوچا نام برد.
پزشک روس همچنین درباره فواید منیزیم یادآوری کرد. او می گوید که غذاهای غنی از منیزیم شامل غلات کامل، سبزیجات دارای برگ های سبز، آجیل و حبوبات است. وی همچنین به فواید میوه ها و میوه های خشک، شیر و سیب زمینی در کاهش فشار خون اشاره کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала