انصراف مسعود کیمیایی و پسرش از شرکت در جشنواره فیلم فجر

© Photo / IRNAمسعود کیمیایی، کارگردان سینمای ایران
مسعود کیمیایی، کارگردان سینمای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
اشتراک
مسعود کیمیایی شب گذشته در واکنش به انتخاب شهاب حسینی به عنوان داور چهلمین جشنواره فیلم فجر از شرکت در این دوره انصراف داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، شب گذشته پولاد کیمیایی بازیگر فیلم سینمایی "خائن کشی" در صفحه شخصی خود خبر از انصراف از شرکت در چهلمین جشنواره فیلم فجر داد و ساعتی بعد مسعود کیمیایی نیز با انتشار متنی‌، عدم حضور خود در جشنواره فجر را اعلام کرد. به نظر می‌رسد علت اصلی این انصراف به خبر اعلام اسامی هیات داوران جشنواره در این دوره بازمی‌گردد. حضور شهاب حسینی در میان اعضا هیات داوران جشنواره موجب شده تا پولاد و مسعود کیمیایی تصمیم به ترک جشنواره فجر بگیرند.
ماجرای شکایت طلاب قم از بازیگران بدحجاب سینمای ایران +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
ماجرای شکایت طلاب قم از بازیگران بدحجاب سینمای ایران +عکس
ماجرا به سال ۹۸ بازمی‌گردد که مسعود کیمیایی در پی التهابات رخ داده پس از سقوط هواپیمای اوکراینی تصمیم گرفت فیلم خودش (خون شد) را از جشنواره سی و هشتم فجر بیرون بکشد. در پی این اقدام، شهاب حسینی در نشست خبری فیلم "شین" که در جشنواره برگزار شد، موضع تندی نسبت به کیمیایی گرفت و فیلم‌های اخیر او را ناموفق و مخاطب آزار توصیف کرد. این اظهارنظر با واکنش تندی از طرف سینماگران مواجه شد و از آن روز اختلاف میان این دو چهره سینمایی بالا گرفت.
مسعود کیمیایی (زاده ۷ مرداد ۱۳۲۰ در تهران) فیلم‌ساز، رمان‌نویس و شاعر ایرانی است. فیلمِ قیصرکیمیایی از معروف‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است.
کیمیایی از چهره‌های برجسته سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران است.
شهاب حسینی، بازیگر، فیلم‌ساز و مجری ایرانی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала