هزاران رشته مرموز در مرکز کهکشان راه شیری کشف شد

© Photo / NASA, JPL-Caltech, Susan Stolovy (SSC/Caltech) et al. کهکشان راه شیری
 کهکشان راه شیری   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
اشتراک
ستاره شناسان دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده آمریکا حدود هزار ساختار رشته ای مرموز را شناسایی کرده اند که به طول 150 سال نوری در مرکز کهکشان راه شیری امتداد دارند.
به گزارش اسپوتنیک، این کشف در مقاله منتشر شده در نشریه arXiv اعلام شده است.
این رشته ها برای اولین بار در اوایل دهه 1980 در جریان مشاهدات امواج رادیویی از کهکشان کشف شدند. دانشمندان معلوم کردند که این ساختارها، که خوشه‌هایی را تشکیل می‌دهند، از الکترون‌های پرانرژی تشکیل شده‌اند که میدان مغناطیسی دواری تولید می‌کنند اما منشا آنها ناشناخته باقی مانده است. مشاهدات جدید به تعداد ده برابر بیشتر از آنچه قبلاً کشف شده بود، وجود رشته هایی را در کهکشان راه شیری نشان داد که امکان تجزیه و تحلیل آماری را فراهم می کند.
Художественное изображение черной дыры в созвездии Девы, поглощающей рекордные количества материи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2021
ردپایی از فعالیت یک سیاه چاله در مرکز کهکشان راه شیری
دانشمندان دریافته‌اند که این ساختارها ممکن است به فعالیت گذشته سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری مرتبط باشند، نه به انفجارهای ابرنواختر . با این حال، یکی دیگر از موارد عجیب و غریب در رابطه با رشته ها این است که آنها در یک فاصله از یکدیگر تقریباً برابر با فاصله خورشید تا زمین قرار دارند. علاوه بر این، دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی به الکترون ها تا سرعت نزدیک به سرعت نور شتاب می بخشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала