خودروی پرنده Air Car گواهی صلاحیت پرواز گرفت +ویدئو، عکس

© Photo / Kitty Hawk / Richard Lordتاکسی پرنده
تاکسی پرنده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
یک وسیله نقلیه دو حالتی در اسلواکی که می‌تواند در ارتفاع بیش از ۸ هزار فوتی زمین با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل پرواز کند، گواهی پرواز خود را گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی میل، رویای رسیدن به خودروهای پرنده یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد، چراکه اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) به یک هوانورد هیبریدی که می‌تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در ارتفاع زیاد پرواز کند، مجوز داده است. شرکت "ترافوجیا" (Terrafugia) گواهینامه پرواز خودروی پرنده خود موسوم به "ترافوجیا ترنزیشن" (Terrafugia Transition) را از FAA دریافت کرده است تا چراغ سبزی برای پرواز آن باشد.
یک نسخه با قابلیت پرواز از این خودروی پرنده در حال حاضر در دسترس خلبانان و مدارس آموزش خلبانی است، اگرچه حدود یک سال دیگر طول می‌کشد تا برای استفاده عمومی مجوز بگیرد، چراکه هنوز باید استانداردهای ایمنی را اخذ کند. راننده-خلبان‌های این خودروی پرنده می‌توانند در کمتر از یک دقیقه از حالت پرواز به حالت رانندگی دربیایند و این خودروی پرنده را در فرودگاه‌های کوچک یا بزرگراه‌ها فرود بیاورند.
شرکت سازنده امیدوار است که مجوز تولید این خودروی پرنده با ظرفیت دو سرنشین را برای سال ۲۰۲۲ دریافت کند. گفتنی است که علاقه‌مندان به نشستن پشت این خودروی پرنده هم گواهینامه رانندگی و هم به گواهینامه خلبانی احتیاج دارند. این شرکت چینی به شدت به تحویل این خودروی پرنده با بال‌های جمع شونده که هم می‌تواند در جاده‌ها رانده شود و هم در آسمان پرواز کند، خوشبین است. ابتدا نوید داده شد که این خودروی پرنده در سال ۲۰۱۵ آماده خواهد شد اما سپس تا ۲۰۱۸ و بعد تا ۲۰۱۹ به تعویق افتاد و اکنون اعلام شده است که برای سال ۲۰۲۲ آماده فروش خواهد بود.
کوین کولبرن، مدیر "ترافوجیا" تلاش‌های طاقت فرسای تیمش را طی این یک سال شیوع بیماری کووید-۱۹ ستود و گفت: "تیم ما متمرکز باقی ماند، سیستم کیفی ما را بهبود بخشید، جنبه‌های مهم طراحی را تکمیل کرد، خودروی پرنده را ساخت، ۸۰ روز آزمایش پرواز را انجام داد، ۱۵۰ سند فنی تحویل داد و ممیزی FAA را با موفقیت پشت سر گذاشت." این خودروی پرنده مجهز به یک موتور ۱۰۰ اسب بخاری با حداکثر سرعت پرواز ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و برد حدود ۶۵۰ کیلومتر در هر پرواز در ارتفاع سه کیلومتری است.
کاربرانی عنوان می‌کنند بالاخره تاکسی‌های پرنده به بازار خواهند آمد اما متاسفانه تا این تکنولوژی وارد ایران شود شاید سال‌های سال از این موضوع گذشته باشد. برخی از کاربران با کنایه عنوان می‌کنند عجیب است در حالیکه این خودرو قرار بود در سال ۲۰۱۶ به تولید انبوه برسد اکنون در مرحله دریافت مجوز است. گروهی از کاربران امیدوارند جاده‌های هوایی به گونه‌ای طراحی شوند که در زمان تصادف تاکسی‌های پرنده این اتفاق بالای سر خانه‌های مردم صورت نگیرد. جمعی نیز عنوان می‌کنند پس از این علاوه بر اینکه باید نگران خرابکاری پرنده‌ها باشیم باید مراقب بود تاکسی‌های پرنده روی سرمان سقوط نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала