روسیه حتی فکر جنگ با اوکراین را ندارد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: حتی فکر کردن به جنگ با اوکراین و ملت این کشور را نیز جایز نمی دانیم
وزارت خارجه روسیه: حتی فکر کردن به جنگ با اوکراین و ملت این کشور را نیز جایز نمی دانیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
الکسی زایتسف، معاون بخش اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که حتی فکر به جنگ میان ملت های روسیه و اوکراین غیرقابل قبول است.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی زایتسف در یک نشست خبری روز پنجشنبه گفت: " کشور ما قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. حتی فکر به جنگ بین دو ملت (روسیه و اوکراین) را هم غیرقابل قبول می دانیم."

وی افزود:" اما ناظران و سرپرستان آن سوی آبی اوکراین جور دیگری فکر می کنند. گویا آنها قصد دارند سرسختانه به سناریوی خیالی خود مبنی بر اینکه روسیه باید به اوکراین حمله کند، پایبند باشند. وقتی چیزی طبق میلشان نابشد، به تشدید تصنعی اوضاع دامن می زنند."
دادگاه اروپایی حقوق بشر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
روسیه خواستار رد شدن شکایت اوکراین به دادگاه اروپایی حقوق بشر در مورد فعالیت های سیاسی در دنباس شد
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار داشت که روابط کنونی روسیه و غرب بادآور جنگ سرد است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی بار دیگر جنگ سرد شروع شده، گفت:" آنچه که پس از سال 2014 پس از آنکه در اوکراین با اغماض برخی کشورها، کودتا رخ داد، که به اتفاقات جبران ناپذیری منجر شد و همچنین منجر به این شد که مطابق قانونگذاری اوکراین و حقوق بین المللی کریمه تصمیم گرفت بخشی از روسیه باشد، رویه هایی شروع شد که منجر به تنش زیادی شد، از بسیاری جهات اکنون یادآور دوران جنگ سرد است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала