گزارش و تحلیل

نظریه جالب پرتال آمریکایی درباره تاریخچه شروع جنگ بین اوکراین و روسیه

© REUTERS / Gleb Garanichنظریه جالب پرتال آمریکایی درباره تاریخچه شروع جنگ بین اوکراین و روسیه
نظریه جالب پرتال آمریکایی درباره تاریخچه شروع جنگ بین اوکراین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
دو پرتال واشنگتن پست و پولیتیکو این اواخر به درگیری مسلحانه احتمالی بین اوکراین و روسیه عطف توجه کردند. چه کسی از این جنگ تبلیغاتی حمایت پولی می کند؟
اسپوتنیک به نقل از هفته نامه اینترنتی "آمریکن ثینکر" می نویسد: واشنگتن پست و پولیتیکو از برترین نشریات دموکرات هستند. اخیراً آنها به طور فعال مطالبی را در مورد درگیری مسلحانه احتمالی بین اوکراین و روسیه منتشر کرده اند.
پولیتیکو مقالاتی با عناوینی مانند "آیا آمریکا باید پوتین را بترساند؟" و "ساکی: "روسیه در هر لحظه می‌تواند حمله‌ای به اوکراین انجام دهد"درج کرده است. این نشریه بدون اشتراک در دسترس همگان است و در واشنگتن، روزنامه پولیتیکو به صورت رایگان توزیع می شود. و چه کسی برای همه اینها - حقوق کارمندان، تامین و نگهداری زیرساخت ها پول می دهد؟
تاکر کارلسون، مفسر سیاسی مشهور آمریکایی خاطرنشان کرد که در اکثر مقالات منتشر شده در پولیتیکو، که نویسندگان آنها جنگ با روسیه با اوکراین را توجیه کرده اند، چیز خاصی وجود دارد: بین متن مقاله و نام نویسنده یک نوشته وجود دارد - امضای "ارائه شده توسط لاکهید مارتین".
بسیار جالب. لاکهید مارتین یک شرکت نظامی-صنعتی آمریکایی است که متخصص در تولید سلاح ها است و اگر آنها "با حمایت لاکهید مارتین" یا "پرداخت شده توسط لاکهید مارتین" را می نوشتند، خیلی صریح بود.
در کنار مقاله یک تبلیغ اینترنتی وجود دارد که با کلیک بر روی آن به وب سایت رسمی هواپیمای جنگی رادارگریز لاکهید مارتین - F-35 هدایت می شوید.
Солдат с оружием на контрольно-пропускном пункте у Харькова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.12.2021
روسیه در ده دقیقه در جنگ با اوکراین پیروز می‌شود
اما هر نشریه ای مانند پولیتیکو آشکارا علاقه شخصی خود را اعلام نمی کند.
واشنگتن پست مقاله ای با عنوان "بایدن باید نشان دهد که ایالات متحده آماده حمایت نظامی از اوکراین در صورت لزوم است" منتشر کرد. مولف از ناکامی ایالات متحده در مهار روسیه در طول چهار دولت آمریکا، از حمله این کشور به گرجستان در سال 2008، تصرف کریمه و دونباس در شرق اوکراین در سال 2014، مداخله در جنگ داخلی سوریه در سال 2015، ابراز تاسف می کند. مداخله رد شده [روسیه] در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال های 2016 و 2020 ذکر شد. و در پایان آن هشدار برای بایدن است: "اگر پوتین موفق شود اوکراین را اشغال کند و ایالات متحده اقدامات تلافی جویانه قوی انجام ندهد، بدون شک ریاست جمهوری بایدن به یک دوره محدود می شود".
نویسنده مقاله مایکل ویکرز، افسر سابق نیروهای ویژه و مامور سیا است که از سال 2011 تا 2015 به عنوان معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات خدمت کرده است. و در دسامبر 2015، ویکرز به عضویت هیئت مدیره BAE Systems منصوب شد، یک شرکت دفاعی بین‌المللی که درگیر تحولات در زمینه تسلیحات و امنیت اطلاعات است. BAE Systems بزرگترین پیمانکار دفاعی در اروپا است که بر اساس درآمد سال 2021 در رتبه هفتم جهان قرار دارد.
واضح است که "نمایندگان شرکت ها"، سیاستمداران، کارشناسان دفاعی و ناظران قرار است از این جنگ پول در آورند. آنها روی مصرف کنندگان معمولی اخبار حساب می کنند که نمی دانند جنگ با روسیه یعنی چه.
افغانستان، عراق و سوریه کشورهای جهان سوم بودند. ارتش آمریکا می تواند ظرف چند هفته بر آنها غلبه کند.
روسیه موضوعی کاملاً دیگری است. روس ها پتانسیل نظامی و تسلیحاتی قدرتمندی دارند که در صورت احساس خطر برای بقای خود، حق استفاده از آن را خواهند داشت. آنها همچنین دارای سلاح هسته ای هستند.
جنگ بین روسیه و اوکراین غیر ممکن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2015
جنگ بین روسیه و اوکراین غیر ممکن است
آیا حفاظت از مرز بین روسیه و اوکراین باید اولویت اصلی ایالات متحده باشد در زمانی که آمریکا در دوران بایدن رنج می برد؟
تورم به بالاترین حد خود در 39 سال گذشته رسیده است و بحران در زنجیره تامین باعث کمبود کالاهای اساسی شده است. افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر بر اثر کووید-19 از سر گرفته شده است. کشور را موجی از جنایات فرا گرفته است و در نهایت به دلیل باز بودن مرزها، هجوم مهاجران غیرقانونی به آمریکا جریان دارد.
جنگ در این وضعیت منجر به تورم بیشتر می شود که به اقتصاد بی ثبات آسیب می رساند. درگیری مسلحانه منجر به کشته شدن پرسنل نظامی و غیرنظامیان ساکن در قلمرو عملیات نظامی خواهد شد. و در صورت بروز یک درگیری جهانی، وضعیت می تواند بسیار بدتر شود.
کرملین می گوید می خواهد از تشدید تنش ها در اطراف اوکراین جلوگیری کند. مذاکراتی بین مقامات آمریکایی و روسیه انجام شد. اما جنگ افروزان انتظار دارند در صورت بروز درگیری میلیاردها دلار به دست آورند.
سخن رانی آخر پرزیدنت آیزنهاور خطاب به ملت را به یاد بیاوریم که وی هشدار شدید زیر را داد: "ما باید مراقب باشیم که مجتمع نظامی- صنعتی در ارگان های دولتی نفوذ ناروا را کسب نکند. احتمال افزایش فاجعه بار قدرت ناروا وجود دارد و ادامه خواهد داشت." این در سال 1961 بود.
ما اکنون یک مجموعه رسانه ای- نظامی- صنعتی داریم که با حضور جهانی مشخص می شود. این ائتلاف متشکل از سیاستمداران، دلالان اسلحه، مزدوران و رسانه ها از جنگ سود می برد. اعضای آن از دولت‌ها می‌خواهند که در جنگ‌ها شرکت کنند و سپس درگیری‌ها را به‌طور نامحدود ادامه دهند.
آنها امیدوارند که بایدن نالایق را به درگیری دیگری بکشانند. و البته، دموکرات ها و متحدان آنها در رسانه ها امیدوارند افکار عمومی را از نتایج سوء مدیریت مطلق و وحشتناک شان در کشور منحرف کنند.
چگونه می توان این را اصلاح کرد؟
اجازه دهید هر کدام به نماینده خود در کنگره و سنا اطلاع دهد که اگر به جنگ رای دادند، آنها را دوباره انتخاب نخواهند کرد.
به این دیوانگی باید پایان داده شود!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала