اردوغان از سفر رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه خبر داد

© REUTERS / Bernadett Szaboرجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه
رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
رئیس‌ جمهور ترکیه بامداد امروز با اعلام خبر سفر رئیس جمهور اسرائیل به این کشور در اوایل ماه فوریه خاطرنشان ساخت با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، اردوغان طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که اسحاق هرتزوگ ،رئیس جمهور اسرائیل در اوایل ماه میلادی فوریه به ترکیه سفر می کند و با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز می شود.
وی گفت: "آماده همکاری با اسرائیل در همه زمینه ها از جمله گاز هستیم".
معرفی  وزیر دفاع جدید اسرائيل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
گفتگوی تلفنی نخست وزیر اسرائیل با رئیس جمهور ترکیه
پیش از این، رئیس جمهور اسرائیل نیز با اشاره به تماس اخیر خود با رئیس‌جمهور ترکیه، بر لزوم افزایش همکاری‌های تل‌آویو با آنکارا تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه هم چند روز قبل برای اولین‌بار طی سیزده سال اخیر، با همتای خود در اسرائیل تماس گرفته و حال او را پس از ابتلا به ویروس کرونا جویا شد.
"پینی آویوی" سفیر سابق اسرائیل در آنکارا نیز چندی پیش گفته بود رئیس‌جمهور ترکیه با جدیت به دنبال عادی‌سازی مناسبات با تل‌آویو و حفظ روابط اقتصادی دو کشوراست.
ترکیه و اسرائیل از ماه مه ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات اسرائیل به نوار غزه و تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به بیت المقدس، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - به‌صورت متقابل سفیر نداشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала