زمین در حال گرم شدن و در صحراهای آفریقا برف می‌بارد +عکس، ویدئو

© Sputnik / Sergei MalgavkoСнег в окрестностях села Клиновка Симферопольского района
Снег в окрестностях села Клиновка Симферопольского района - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
تصاویر صحرای بزرگ آفریقا پوشیده از برف در شبکه‌های اجتماعی باعث تعجب کاربران شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در هفته اخیر تصاویر جدیدی از صحرای بزرگ آفریقا در نزدیکی شهر عین صفرا در شمال غربی الجزایر در حالی که پوشیده از برف است. در طول ۴۰ سال گذشته، این پنجمین بار است که در این بیابان که دمای آن اغلب به بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، برف می‌بارد. این منطقه به همراه صحرای موسوم به "دره مرگ" در کالیفرنیا و چند شهر مانند دلول در شمال اتیوپی و وادی هالفا در جنوب سودان، از گرم‌ترین مکان‌های روی زمین است.
این بیابان عظیم خشک و بی‌آب و علف ۱۱ کشور شامل الجزایر، چاد، مصر، لیبی، مالی، موریتانی، مراکش، نیجر، صحرای غربی، سودان و تونس را در بر می‌گیرد. ارتفاع تپه‌های شنی آن تا ۱۸۰ متر می‌رسد و آب در آن بسیار کمیاب است. این منطقه در ۴۰ سال گذشته تنها چند بار برف به خود دیده است. تنها موارد ثبت شده قبلی برف در عین صفرا در سال‌های ۱۹۷۹، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ میلادی بوده است. عین صفرا در کوه‌های اطلس و در ارتفاع هزار متری از سطح دریا قرار دارد و از آن به عنوان دروازه صحرا یاد می‌شود. این شهر در استان نعامه الجزایر و نزدیک مرز مراکش واقع شده است.
بارش برف در صحرای بزرگ آفریقا بسیار نادر است زیرا اگرچه ممکن است دما در شب بسیار سرد شود، اما معمولاً آب کافی در هوا برای تشکیل ابر برفی وجود ندارد. بحران آب و هوا پیش‌بینی‌ناپذیر و اگرچه فرآیند گرمایش زمین در بسیاری از کشورهای آفریقایی نابودکننده است، ولی با این حال می‌تواند پدیده‌های نادر دیگری مانند سرمای شدیدی در منطقه صحرا را به همراه داشته باشد. بر اساس مطالعه‌ای علمی که نتیجه آن در مجله ساینس منتشر شده، رویداد نادر سرمایش شدید در این گونه مناطق را می‌توان به گرم شدن قطب شمال نسبت داد و در نتیجه گرم شدن کره زمین، احتمال ایجاد امواج سرما نیز در سراسر جهان بیشتر می‌شود.
بسیاری از کاربران به این تصاویر و خبر واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای عنوان می‌کنند که این آمار و پیش‌بینی‌ها اشتباه است چراکه یک دوره‌ای اعلام می‌کردند ما در سال‌های آینده شاهد عصر یخبندان ۳ خواهیم بود چراکه فرکانس و اقلیم زمین در حال تغییر است و قطب‌ها و قاره‌ها به مرور به تغییر و حرکت درمی‌آیند اما دیگر درباره این موضوع حرفی زده نشده و برعکس این بحث را در طی چند سال گذشته گزارش می‌دادند که زمین در حال گرم شدن است و قطب‌ها در حال آب شدن و هر تابستان دمای زمین در بالاترین حد خود می‌رسد و هر سال گرم‌تر از سال قبل. اما نکته اینجاست که با این مورد‌ها و گزارش‌ها و تصاویر که از برف در جاهای گرمسیر دیده می‌شود باید کدام مورد را باور کرد؟!
جمعی از کاربران معتقدند برعکس چیزی که هر سال از گرم شدن زمین گزارش می‌دهند و زمین بیشتر در حال سرد شدن است. برخی از کاربران هم این را خطری بزرگ برای آینده زمین می‌دانند و عنوان می‌کنند، بارش برف در مناطقی که قابل تصور نیست، یعنی گرمای زمین باعث ذوب حجم بیشتری از یخ‌های دو قطب شده و سرمای بیش از حدی به این مناطق رسیده که باعث چنین تغیرات باورنکردنی شده و میزان سرمای تمام مناطق زمین به شدت و حجم ذوب یخ‌های قطبی بستگی دارد، و زنگ خطری است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала