روسیه قصد دارد خاک سیاره زهره را به کره زمین بیاورد

© Photo / SSV, MIPL, Magellan Team, NASAسیاره زهره
سیاره زهره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
روسیه در سال 2034 تلاش خواهد کرد تا نمونه های خاک را از سیاره زهره به کره زمین برساند.
به گزارش اسپوتنیک، در سال 2021 اطلاع حاصل شد که سازمان فضایی روسیه (روس کاسموس) 318 میلیون روبل (4.13 میلیون دلار) ) برای اولین مرحله ایجاد اولین ایستگاه خودکار روسی برای کاوش سیاره زهره اختصاص داده است. طبق قرارداد تدوین پیشنهاد فنی بین روس کاسموس و شرکت لاووچکین، برنامه ریزی شده که 2 میلیون روبل تا مارس 2023 در چارچوب ساخت ایستگاهی به نام "ونرا ـ دی" (Venera-D) هزینه شود.
شکل هندسی زیبایی که زمین و زهره در گردش به دور خورشید می سازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2019
شکل هندسی زیبایی که زمین و زهره در گردش به دور خورشید می سازند
اکنون اطلاعاتی در اینباره ظاهر شده که روسیه قرار است در دوره بین سالهای 2029-2034 سه ماموریت برای کاوش سیاره زهره ترتیب دهد. پرتاب ایستگاه Venera-D با ماژول های مداری فرودی، نمایشی و جو یبرای سال 2029، ماموریت اکسپدیشن 2 برای سال 2031، و ماموریت اکسپدیشن 3 با ماژول های پروازی و بالونی، خودروهای فرود و برگشت برای سال 2034 برنامه ریزی شده که قرار است در جریان آن خاک زهره به زمین رسانده شود
لو زلنی، سخنان مدیر علمی موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه می گوید ما دیگر فقط به یک ماموریت Venera-D فکر نمی کنیم، بلکه به یک برنامه کامل فکر می کنیم. به عنوان آخرین مأموریت، یک داستان کاملاً خارق العاده که در جریان آن خاک سیاره زهره به زمین رسانده می شود"
یادآور می شود که قرار است پرتاب ایستگاه خودکار Venera-D در نوامبر 2029 با استفاده از موشک پرتابگر آنگارا ـ آ 5 ( Angara-A5) با مرحله بالایی DM-03 از پایگاه فضایی "واستوچنی" (Vostochny) انجام شود. این اولین فضاپیما در تاریخ معاصر روسیه خواهد بود که به زهره می رود اما قبل از ان ده فرود موفقیت آمیز در این سیاره در زمان حکومت شوروی انجام شده بود. این ایستگاه که از یک موژول های مداری و فرودی تشکیل شده، برای مطالعه جامع جو زهره، سطح، ساختار داخلی و پلاسمای اطراف آن طراحی شده است.
قبلاً برنامه ریزی شده بود که پروژه Venera-D یک پروژه روسی-آمریکایی و از سال 2013 به طور مشترک توسعه یافته بود، اما در سال 2020 آژانس فضایی روسیه (روس کاسموس) ناگهان اعلام کرد که این پروژه را "به عنوان یک پروژه ملی مستقل بدون مشارکت گسترده بین المللی" اجرا خواهد کرد. اولگ کورابلف، معاون انستیتو تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه، هزینه این ماموریت را 17 میلیارد و 370 میلیون روبل (حدود 226 میلیون دلار) برآورده کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала