روسیه: هلند از اسناد تقدیمی در مورد سقوط بوئینگ مالزیایی استفاده نکرده است

© Sputnik / Andrei Steninسقوط هواپیمای بوئینگ مالزیایی
سقوط هواپیمای بوئینگ مالزیایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
وینوگرادوف نماینده روسیه در دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد روسیه داده های مربوط به سقوط هواپیمای مالزیایی (پروازMH17) در سال 2014 میلادی را که قبلاً به هلند منتقل شده، منتشر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نماینده تام الاختیار روسیه در دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد روسیه تمام اسنادی را که در چارچوب پرونده MH17 به هلند تحویل داده را علنی خواهد کرد تا همه ببینند که این حقیقت است.
میخائیل وینوگرادوف گفت: فدراسیون روسیه چند حلد از اسناد مربوط به سقوط هواپیمای بوئینگ (پرواز MH17) در اوکراین در سال 2014 را بر روی کاغذ و رسانه‌های دیجیتال به هلند تحویل داد اما هلندی‌ها از آنها استفاده نکردند و بنابراین نمی‌توان آنرا به عنوان گناه مسکو وانمود کرد.وینوگرادوف در سخنرانی خود گفت: "مقامات هلند در شکایت خود نارضایتی خود را از محتوای پاسخ های ارائه شده به درخواست های کمک ابراز می کنند. در این رابطه به شما اطلاع می دهم که فدراسیون روسیه چند جلد از اسناد مربوط به سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی را هم روی کاغذ و هم بر روی حامل های دیجیتال تحویل داده است"
به گفته وی، این اسناد توسط آنها مورد استفاده قرار نگرفته و برخی از آنها مانند گزارش "آلماز آنتی"، طبقه بندی شده و به تیم تحقیقاتی مشترک منتقل نشده و فقط در سال 2021 فاش شده که پرونده در دادگاه منطقه ای لاهه بررسی شده بود.
نماینده روسیه گفت: "احتمالاً این شواهد با روایت بازپرسان (هلندی) که قبلاً فدراسیون روسیه را در سرنگونی پرواز MH17 مقصر تشخیص داده بودند، مطابقت نداشت. اما این سؤالات را باید دیگر از مقامات ذیصلاح هلند کرد."
دادگاه اروپایی حقوق بشر (ECtHR) در استراسبورگ روز چهارشنبه در حال بررسی شکایات هلند و اوکراین علیه روسیه در پرونده سرنگونی هواپیمای MH17 در منطقه دنباس در سال 2014 است.
پرواز شماره ۱۷ هواپیمایی مالزی (اختصاری MH17) پرواز مستقیم شرکت هواپیمایی مالزی بود که 17 ژوئیه سال 2014 از آمستردام در هلند به مقصد کوالالامپور در مالزی در حرکت بود. این پرواز در میان راه منطقه دنباس در شرق اوکراین سرنگون شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала