دانشمندان: فقر والدین، مغز نوزادان را تغییر می دهد

© Photo / IRNAدانشمندان: فقر والدین، مغز نوزادان را تغییر می دهد
دانشمندان: فقر والدین، مغز نوزادان را تغییر می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
محققان آمریکایی دریافته اند که رفاه مالی والدین بر رشد مغز نوزادان تأثیر می گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، در مطالعات اولیه مشخص شده بود که درآمد خانواده از جهات بسیاری با رشد کودک مرتبط می باشد اما این اولین باری است که دانشمندان شواهد تجربی مستقیمی را در مورد اینکه چگونه فقر باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود، یافته اند.
محققان هزار خانواده کم درآمد از ایالات متحده را مورد مطالعه قرار دادند. آنها به طور تصادفی در گروه ها قرار گرفتند. مدت کوتاهی پس از زایمان، به مادران شرکت کننده کمک نقدی ماهانه 333 دلاری یا کمک نقدی 20 دلار اعطا شد. تمام سرمایه ها توسط بنیادهای خیریه تامین شده بودند.
مبالغ به کارت‌های نقدی تعلق می‌گرفت و مادران می‌توانستند پول را هر طور که صلاح می‌دانند خرج کنند. این پرداخت ها برای چهار سال اول زندگی یک کودک اعطا می شد.
این مطالعه نشان داد که حمایت مالی از والدین کم درآمد می تواند به طور مستقیم فعالیت مغزی کودکان را در سال اول زندگی تغییر دهد. گزارش شده است که نوزادانی که مادران آنها 333 دلار در ماه دریافت می کردند، در مقایسه با نوزادانی که مادران آنها 20 دلار دریافت می کردند، فعالیت مغزی با فرکانس بالاتری داشتند. هنوز مشخص نیست که آیا فرزندان توانایی های شناختی بهتری پیدا می کنند یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала