جهان یک رکورد جدید برای تعداد موارد کووید-۱۹ ثبت کرد

© REUTERS / Denis Balibouseجهان یک رکورد جدید برای تعداد موارد کووید-۱۹ ثبت کرد
جهان یک رکورد جدید برای تعداد موارد کووید-۱۹ ثبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
بیش از ۲۱ میلیون نفر طی هفته گذشته در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که نشان دهنده حداکثر جدید برای کل زمان همه گیری است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی (WHO) چهارشنبه شب در ژنو اعلام کرد تعداد موارد شناسایی شده عفونت در مقایسه با هفت روز گذشته ۵ درصد و مرگ و میر یک درصد افزایش یافته است.
از ۱۷ ژانویه تا ۲۳ ژانویه، "پنج درصد افزایش در موارد جدید کووید-۱۹ نسبت به هفته قبل" در بولتن هفتگی سازمان بهداشت جهانی ثبت شد و ۲۱،۳۶۲،۲۸۸ نفر به این ویروس مبتلا شدند. طی هفت روز، ۴۹ هزار و ۸۹۰ فوتی به ثبت رسیده است که نسبت به یک هفته قبل یک درصد بیشتر است.
آخرین آمار از مبتلایان و به ویروس کرونا در ایران در شبانه روز گذشته
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
آخرین آمار از مبتلایان و به ویروس کرونا در ایران در شبانه روز گذشته
افزایش تعداد مبتلایان نسبت به هفته قبل (۱۰ تا ۱۶ ژانویه) در شرق مدیترانه - ۳۹٪، آسیای جنوب شرقی (۳۶٪) و اروپا - ۱۳٪ در حالی که در آفریقا و آمریکا شیوع ثبت شده است. به ترتیب ۳۱ درصد و ۱۰ درصد کاهش یافت. در اروپا، تعداد افراد مبتلا در یک هفته از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت و ۴۷ درصد از کل عفونت های جدید در جهان را تشکیل می دهد.
مرگ و میر به ویژه در آسیای جنوب شرقی - ۴۴٪ و شرق مدیترانه - ۱۵٪ افزایش یافت. در همین زمان در آفریقا، منطقه غربی اقیانوس آرام و اروپا به ترتیب ۱۴، ۱۲ و ۵ درصد کاهش یافت. ایالات متحده بیشترین تعداد عفونت را در یک هفته (۴۲۱۵۸۵۲) گزارش کرده است. پس از آن فرانسه (۲,۴۴۳,۸۲۱)، هند (۲,۱۱۵,۱۰۰)، ایتالیا (۱,۲۳۱,۷۴۱) و برزیل (۸۲۴,۲۷۹) قرار دارند.
بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، تا ۲۵ ژانویه، ۳۵۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۰۴ نفر مبتلا و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۴۳۴ مورد فوتی در جهان از آغاز همه‌گیری ثبت شده است. طی روز گذشته، ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۸۵ مورد ابتلا و ۶ هزار و ۱۸۹ مورد فوت گزارش شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала