تهران و سن‌پترزبورگ در مسیر عقد قراردادهای تجاری جدید

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehمیزی در کافه ای در تهران به سبک روسی
میزی در کافه ای در تهران به سبک روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
سن پترزبورگ و تهران در حال آماده شدن برای امضای قراردادهای تجاری جدید هستند.
به گزارش اسپوتنیک، در نشست آنلاینی که امروز با همت دفتر روسیه مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور بین اتاق صنعت و بازرگانی سنت پترزبورگ و مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور برگزار شد، موضوع توسعه صنعت توریسم در استان سن پترزبورگ و استانهای ایران مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
خانم یکاترینا لبدوا، معاون اتاق بازرگانی و صنعت سن پترزبورگ در این راستا اظهار داشت به توسعه روابط با ایران بسیار علاقه مندیم، مخصوصا در ارتباط با صنعت گردشگری و توسعه این حوزه، اما به دلیل پاندمی کروناویروس متاسفانه طی یکی دو سال اخیر اتفاقهای جالبی در زمینه توریست رخ نداده است.
در ادامه دکتر حلاج زاده، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور با اشاره به ارتباط تنگاتنگی که بین مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور و معاونت گردشگری اتاق بازرگانی ایران وجود دارد بیان داشت در خصوص توسعه این حوزه، بین استان سن پترزبورگ و استانهای ایران شرایط و زیرساخت های لازم را با حمایت اتاق و امکانات و ارتباطات مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور فراهم کرده تا در این حوزه بیش از پیش شاهد پویایی این صنعت باشیم.
 سن پترزبورگ میزبان ماه اصفهان می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2021
سن پترزبورگ میزبان ماه اصفهان می شود
وی همچنین اظهار داشت با توجه به اینکه هشت میلیون پانصد هزار ایرانی در حال حاضر در خارج از ایران زندگی می کنند ،می توان شرایطی را فراهم آورد تا ایرانیان خارج از کشور هم بتوانند از شهر زیبای سنت پترزبورگ‌ دیدار داشته باشند.
در پایان، دکتر حلاج زاده از اتاق بازرگانی و صنعت سن پترزبورگ برای آشنایی بیشتر با ایران و امکانات گردشگری آن دعوت رسمی نمود و طرفین توافق نمودند تا مقدمات امضا تفاهم نامه بین اتاق صنعت و بازرگانی سنت پترزبورگ و مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور را فراهم کنند و ارتباط پیوسته و فعال جهت ارتقای سطح مناسبات بین اتاق و مرکز برقرار باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала