ابراز تمایل امارات برای تقویت روابط خود با ایران

© Fotolia / Sophie Jamesامارات کاوشگر به کره ماه می فرستد
امارات کاوشگر به کره ماه می فرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل از تمایل این کشور برای کاهش تنش‌ها با ایران علیرغم تشدید بحران در یمن خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، لانا نسیبه، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" از تمایل ابوظبی برای کاهش تنش با ایران خبر داده است.
لانا نسیبه در این مصاحبه مدعی شد که امارات متحده عربی طی یکی دو سال اخیر، بر راه‌های کاهش تنش در منطقه و کاستن از درگیری‌ها تمرکز کرده تا مواضع تمام بازیگران مختلف منطقه و شرکایشان لحاظ شود.
رئيس جمهور اسرائيل برای نخستین بار در تاريخ به امارات سفر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
رئيس جمهور اسرائيل برای نخستین بار در تاريخ به امارات سفر می کند
نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل در ادامه مدعی شد، ابوظبی مسیر تنش زدایی و دیپلماسی را ادامه خواهد داد اما در عین حال حق دفاع کامل از خود را به صورت دفاعی و تهاجمی محفوظ می‌داند.

علیرغم استقرار سامانه های پاتریوت در این کشور، این نماینده اماراتی خواستار حمایت بیشتر ایالات متحده آمریکا از ابوظبی برای مقابله با موشکهایی که از یمن شلیک می‌شود، شد.
نیروهای انصارالله یمن روز دوشنبه طی حملاتی سنگین، چند نقطه حساس این کشور را مورد حملات موشکی و پهپادی خود قرار دادند. به دنبال آن "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح انصارالله یمن در توئیتی با اشاره تلویحی به نمایشگاه "اکسپو"، درخصوص این نمایشگاه به عنوان یکی از اهداف آتی انصارالله یمن هشدار داد.
مقامات انصارالله بارها خواستار کناره گیری امارات از ائتلاف سعودی شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала