صادرات میگوی ایران به روسیه و اروپا

© Sputnik / Evgeny Biyatovمیگو
میگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
اشتراک
کارشناس: امسال ۵۷ هزار و ۸۰۰ تن میگو از سطح ۱۴ هزار و ۳۴ هکتار تولید و حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد آن روانه بازارهای منطقه، آسیا و اروپا شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، مرتضی افراسیابی، سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران اعلام کرد که صادرات میگوی پرورشی ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ ارزآوری داشته است.
وی در ادامه افزود:"امسال ۵۷ هزار و ۸۰۰ تن میگو از سطح ۱۴ هزار و ۳۴ هکتار تولید و حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد آن روانه بازارهای منطقه، آسیا و اروپا شد. امسال صادرات میگو به کشورهایی همچون ترکیه، عراق، امارات، چین، اسپانیا و فرانسه انجام شده و بیشترین میزان صادرات به چین و امارات گزارش شده است.
میگوی مرغوب ایران جایگاه و مسیر خود را در بازارهای جهانی پیدا کرده و ارزآور است. ایران ظرفیت های زیادی برای تولید میگو دارد و چین هم با توجه به جمعیت بالا، بازار بزرگ و تعیین کننده‌ای برای این محصول است و از این رو با رفع برخی مشکلات در مورد استانداردهای بهداشتی و تمایل چین برای واردات بیشتر، تولیدکنندگان ما ترغیب به تولید بیشتر می شوند.
سبزیجات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
مصرف سموم در محصولات کشاورزی ایران چقدر است؟
اکنون مقدار کمی میگوی پرورشی به ارمنستان و روسیه صادر می شود، اما برای بازار کشورهای منطقه اوراسیا برنامه داریم. ما نباید در حوزه آبزیان به‌ویژه میگو فقط به چند بازار متکی باشیم. میگو یک کالای صادراتی گران و استراتژیک است و برای آن که در بازارهای جهانی بمانیم بخش خصوصی باید بتواند بازاریابی کند و بداند بازار جهانی چه محصولی با چه ویژگی و بسته بندی می خواهد و نیاز بازارها را درک کند. صادرات میگوی پرورشی از طریق هوا و دریا صورت می گیرد، اما عمده صادراتمان دریایی است".
میگوها دارای اندازه‌ های مختلفی بین ۲تا ۲۵ سانتیمتر هستند و گونه‌های با اندازه درشت تر، از نظر اقتصادی بیشتر مورد توجه و بهره‌برداری بشر هستند. همچنین میگوها در طبیعت و زنجیره غذایی جانوران اهمیت فراوانی داشته و منبع غذایی بسیاری از ماهی‌ها و نهنگ‌ها را تشکیل می‌دهند.
آنچه که باید درباره فواید خوردن ماهی در فصل صید آبزیان شمال بدانید +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
آنچه که باید درباره فواید خوردن ماهی در فصل صید آبزیان شمال بدانید +ویدئو، عکس
میگوها سخت پوستانی ۱۰ پا هستند که دارای بدنی کشیده و ضمائمی تخصص یافته برای شنا در آب هستند. پاهای آن‌ها بر خلاف خرچنگ‌ها و لابسترها نازک و کم توان هستند. هزاران گونه از میگوها در نقاط و اکوسیستم‌های مختلف از جمله بستر دریاها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها شناسایی شده‌اند.
طول عمر این جانوران با توجه به نوع گونه و شرایط محیطی بین یک تا هفت سال است و معمولاً در تمام عمرشان به تنهایی زندگی می‌کنند. البته در برخی از گونه‌های میگو در دوره تولید مثل تجمعات بزرگی از آن‌ها قابل مشاهده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала