تلسکوپ فضایی جدید ناسا در مدار خورشیدی به مقصد می رسد

© REUTERS / NASA / Chris Gunnتلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
اشتراک
تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، طراحی شده است تا به جهان نگاهی بی سابقه از کهکشان های نوزاد در مراحل اولیه کیهان بدهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا، روز دوشنبه به نقطه پارک گرانشی خود در مدار به دور خورشید، نزدیک به یک میلیون مایل از زمین رسید.
با پنج دقیقه آخر رانش اصلاح کننده مسیر روی موشک روی برد، مقامات ناسا گفتند که تلسکوپ وب به مقصد خود در یک مکان تعادل گرانشی به نام دومین نقطه لاگرانژ خورشید-زمین (L2) رسیده است. رانشگر توسط یک پرتابگر کنترل ماموریت در مؤسسه علمی تلسکوپ فضایی در بالتیمور پرتاب شد و با سیگنال رادیویی تأیید کرد که وب با موفقیت در حلقه مداری مورد نظر در اطراف L2 قرار داده شده است. از آنجا، وب یک پاس ویژه "سلام" را دنبال می کند. این باعث می شود که سیاره و تلسکوپ پشت سر هم به دور خورشید بچرخند، به طوری که وب همیشه با زمین همسو باشد، اما خارج از سایه.
آماده سازی تلسکوپ جیمز وب برای عملیات بعدی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.01.2022
آماده سازی تلسکوپ جیمز وب برای عملیات بعدی
بنابراین، یک مدار L2 تعریف‌ شده در یک مدار خورشیدی بزرگتر امکان تماس بی‌وقفه رادیویی را فراهم می‌کند در حالی که آرایه انرژی خورشیدی وب را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهد.
در مقایسه، تلسکوپ فضایی هابل، با تسلکوپ ۳۰ ساله جیمز وب، در فاصله ۳۴۰ مایلی (۵۴۷ کیلومتری) زمین به دور زمین می چرخد ​​و هر ۹۰ دقیقه به داخل و خارج از سایه های سیاره حرکت می کند.
جاذبه ترکیبی خورشید و زمین در L2، یک نقطه ثبات نزدیک به گرانش که اولین بار توسط ریاضیدان قرن هجدهم جوزف-لوئیس لگرانژ تخمین زده شد، رانش تلسکوپ در فضا را به حداقل می رساند.
یک عضو اسپانیایی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: با این حال، به گفته یکی از مدیران آزمایشی در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در مریلند، تیم زمینی گفته که باید هر سه هفته یک‌ بار برای راه‌ اندازی موتورهای وب به زمان کوتاه دیگری پیشرانه‌ ها را روشن کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала