یمن، دوباره بمباران شد

© Photo / IRNAبمباران یمن
بمباران یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی طی کمتر از ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بار یمن را بمباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "المسیره"، بامداد روز 24 ژانویه (دوشنبه)، بمب افکن های ائتلاف سعودی ۱۸ بار شهرستان حریب و چهار بار شهرستان الوادی واقع در استان مأرب را بمباران کردند.
جنگنده های ائتلاف سعودی همچنین ۱۰ بار شهرستان عین التابعه واقع در استان شبوه را هدف قرار دادند. جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی همچنین هشت بار شهرستان مقبنه استان تعز و پنج بار نیز استان صعده یمن را بمباران کردند.
از سوی دیگر ائتلاف سعودی ساعاتی پیش از حملات موشکی نیروهای یمنی به منطقه جازان واقع در جنوب عربستان خبر داده بود.
گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
وعده تجهیز نظامی شرکای واشنگتن در خلیج فارس در گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان
عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
مناقشات نظامی و سیاسی در یمن میان دولت و مبارزان حوثی از جنبش شیعه "انصار الله" از سال 2014 ادامه دارد. از مارس 2015، ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی، از دولت یمن به رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی حمایت می کند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала